Förståelse?

Nu ska jag först ocg främst klargöra en sak efter att jag fått ett samtal var den personen tyckte jag lät lite elak när jag skrev att Marko latat sig på soffan i tre dygn. Haha, så var ju fallet, visst, han var magsjuk men frustrationen hos en annan var densamma om han var sjuk eller inte. Känslan att sitta hemma när man själv inte är sjuk för att ingen vågar träffa en är inte så jätte rolig, klart jag förstår allas rädsla men fortfarande, väldigt tråkigt.

Och en sak till by the way, ja, jag har varit sur i en vecka nu. Inte på ngn speciell utan mest på den dystra veckan som varit. Men varför ska man skina upp som en sol bland folk om man är lite små sur? Är det förbjudet att vara sur ibland? Varför ska man behöva skratta för att göra andra glada när jag inombord kokar av ilska? Och med all rätt vissa gånger.

Så ni som inte har barn, nu låter jag som min mamma en gång i tiden, ni kommer förstår att energin inte alltid är på topp. Under tre dygn har man fått sprungit runt här och plockat dregelpapper, urdruckna blåbärsopps koppar, har haft glädjen att ha en blå spyhink i mitt vardagrum plus en inte så rolig Ebbe som kommit i trotsåldern alldelles för tidigt. Så kom inte till mig och säg att jag inte får vara trött ibland. Sådär... nu var det avklarat.

Idag har jag på morgonen rensat ut vintern. Nu ska den bort... Nu ska vårkläderna uppta alla garderober istället, känslan är underbar.

Innan jag glömmer det, har någon ett dockskåp liggandes och skrotar på någon vind som ni vill skänka eller sälja bort till mig. Har sån lust att pimpa upp ett sådant till min lilla pojkes smak, säg till i så fall.

Idag ska jag äntligen få träffa lilla Sander, jag har inte riktigt fått möjlighet att gosa med honom som alla andra för har varit förkyld och sen magsjukan som gick härhemma, så när jag väl får den möjligheten är han ju säkert lika stor som Ebbe. Jag och Marko kommer nog åka till er när Mads kommer hem. En weekend i oslo är inte helt fel.

I helgen kommer vi förhoppningsvis börja med trallen. Jag har såna ideér på allting här hemma att jag ligger vaken halva nätterna för att bolla fram och tillbaka vad som ska stå på inköpslistan och hur jag ska ställa grejerna jag får hem. Underbart med projekt.

Haha, ni skulle ha sett dem skorna jag köpte för 35 kr inatt på loppis. Önskar att det var på riktigt för det var verkligen skorna man drömmer om. Längtar tills jag får gå på loppis och titta på möbler och massa annat skoj. Jag älskar verkligen loppis, man vet aldrig vad folk får för sig att sälja och det är alltid nya saker varje helg. Jag skulle ju aldrig köpa barnkläder eller tröjor och sådant men efter att jag gått ut på lite kändisbloggar så ser jag ju vissa fynd tjejerna hittar så som, kavajer, väskor, skor etc.

Man borde samla ihop kläder och grejer man tröttnar på och ha som en träff med sina tjejkompisar och byta saker. Varför inte? Det jag tröttnat på kanske ngn annan vill ha och vice versa.

Igår var jag ute joggade för första gången på tre månader. Jag kom tillbaka efter en kvart och jag gick halva, men jag har alltid hört att man ska börja försiktigt. Haha, nästa gång kanske jag är ute i 20 minuter.

En till sak jag tänkte på igår, min pojke har endast gått upp ett halv kilo och längden ökat med två cm på två månader. Oc folk som inte sett honom på länge säger, ååå vad stor han blivit.
Ser dom så stor skillnad på ett halv kilo och två cm kan man ju tycka att kommentarerna till hans mor skulle vara, ååå vad ENORMT stor du har blivit???  Eller?  =)

Nej nu ska jag inte vara bitter och prata vikt, nu ska jag ner. Jag har ett mål...








Kommentarer
Postat av: Linn

Hihi sitter och småler lite för mig själv och inser att vi är så lika ibland...

Saknar dig!

2010-04-09 @ 12:11:41
Postat av: Emma

Saknar dej...

Vi kanske skulle ta o komma och hälsa på er ngn dag i sommar =)

2010-04-09 @ 19:36:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0