Lönen...

Jag tycker det är helt sjukt att man ska behöva dra in facket i detta. Jag har jobbat hos dom i fyra år, de har tom erbjudit mig en gång i tiden en fast tjänst. Då tror man ju att de ser något hos en som dom gillar och som dom vill behålla men det har jag lärt mig, de är så falska på det där stället...

Tack Nicklas på facket för all din hjälp, inte för att jag tror du läser min och Ebbes blogg men ändå =)

En ny exad uska med noll erfarenhet allt inom vården går ut med en timlön på 103,03 kr. Jag hade innan min utbildning 106 kr. Min chef ansåg att den lönen skulle jag behålla eftersom det var hela 3 kr mer i timmen än vad jag förtjänade. MEN, vad hände med mina 10 års erfarenhet inom yrket? Varav fyra år hos dem?

Anser dom inte att man är mer värd nu? Man kan ju tycka att som arbetgivare att bara se fördelar med utbildning men istället ser dom bara pengarna försvinna. Och vilka pengar för dem, tre ynkla kr mer i timmen?? VAAA?

När denna sommar är över är det tack och adjö för min del...

MEn, jag hade iaf rätt för idag fick jag ett samtal av en mycket trevligare chef som tackade mig för att hon lärt sig ngt nytt idag, nämligen deras överenskommelse med facket angående lön. Det hade hon ju ingen aning om..
Och sen önskade hon mig en trevlig valborg. Och dum som jag är så blev jag helt ställd av samtalet att jag sa att jag var nöjd med 109 kr i timmen och önskade henne detsamma. Jaja... nu får det vara.


Kommentarer
Postat av: Elin

Va skönt att du "vann" tillslut!

2010-05-01 @ 11:20:49
URL: http://nook.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0