Tjohooo

Värst vad jag bloggar nu för tiden, det var inte länge sen jag sa att, neeej vem har tid att sitta och skriva om allt osm händer i ens liv och vem sjutton vill läsa?? Men, jag har mina trogna läsare ser ja, brukar gå upp mot en 25-30 om dagen... Jag är nöjd. HAHA

Idag har jag och Ebbe varit ute på en lång promenad i vårsolen, underbart och pojken sover ännu. Jag har bytt till sittdelen och herregud så skönt det är.. Det blir som en helt annan vagn, och hur perfekt är det inte att han kan sitta upp när det behagar honom.. MEN, så här till sommaren skulle jag faktiskt vilja ha mig en helt ny, unna mig en ny för vi har nästan bara fått eller köpt begagnat allt annat. Jag säger inte att det är dumt, jag tycker det är hur bra som helst att få låna grejer, och köpa gammalt som det inte är nå fel på eftersom man måste köpa sååå mycket till barn.

Men en vagn med med tre hjul vill jag ha.



Idag ska jag och Ebbe fara iväg och kolla efter lite grejer, jag ska en vända till Ikea, en vända tll rusta, en vända till loppis och sist men inte minst, en vända till blomsterlandet... Marko öppnade fönstret en vinddag och då åkte en utav mina pelargoner ner på backen.. Ser ut som katten har varit och grävt i den och jag har ju ingen katt längre.. SÅ den ska slängas...
Nu har jag två vita kvar, funderar på att köpa två i ngn färg, kan man blanda??  =)

I helgen fyller Marko år oxå, på lördagen ska vi ha bjudning för hans närmaste kompisar, blir lite tapas. På söndagen kommer hans familj och då blir det eventuellt hemmalagas smrgåstårta, beror på om jag har ork annars rör man väl bara ihop till en köttfärsås eller ngt, inte så noga =)

Helge efter det, då bär det iväg mot min överraskning.. Jag längtar så, kanske inte just till det han och jag ska göra, det gör jag ju mest för hans skull men dit vi ska och dem vi ska träffa.. LÄNGTAR!!!

Vi funderar även på att dra iväg på kryssning, bara jag Marko och Ebbe, och ha en heldag o Helsingfors, kan vara mysigt. Älskar ju buffen då man får ta hur mycket räkor som helst...


MUMS!!  =)


Nej men, tjoflöjt på er, nu ska jag göra ordning min gravad lax. Jag gör som Lina Ström säger, kokar potatisen, låter den kallna, och sen värmer jag upp den. Jaaa, hon säger att man blir smal på det så jag lyder bara order... Vi får väl se, vi får väl se.




Kommentarer
Postat av: Ilona

Lyssna inte på Lina, hon snackar bara skit. =)

2010-04-21 @ 23:06:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0