Jobb...

Idag var vi in till Leksand centrum igen. Var tvungen att gå in och kolla deras second hand butik som hade stängt där, det var som jag isstänkte, hade bara skit.

Vad jag däremot hittade var enn affär som hette just "affär", där omsorgen gör saker och säljer. Urgulliga dukar, pallar, smycken och träsaker. Jätte duktiga... Jag köpte två vita trä hjärtan på pinne och ett rött, sen ett vitt hjärta med magnet. Kostade mig 60 kr. Det är inte klokt egentligen, en sådan i vanliga affärer kostar 80-100 kr. Något sådant jobb skulle jag tänka mig. Att hjälpa människor med funktionshinder med deras "jobb".

Sen skulle jag även tänka mig ett jobb där jag aktiverar och hittar på saker varje dag för äldre eller utvecklingsstörda så som bingo, gymnsastik, tipspromenad etc. Tror jag skulle vara skit kul, det ska jag kolla på. Tror ni man behöver någon utbildning för ett sådant jobb??

Sen var vi in på en present shop och köpte te i olika sorter till Markos föräldrar som tack för lånet av vagnen. De ska även få fina te koppar, hittade röda med vita prickar som vad gudomligt fina men såna ska jag ha, JAG och ingen annan.

Imorogn far vi mot borlänge som sagt, där väntas ett besök på kupolen. Marko vill till ngt badhus men vi får se på vädret. Just nu regnar der för fullt... Ska vila en stund nu.

Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0