Fråga...

Det här med fem minuters metoden är en gåta för mig. Är inte det ett sätt att lära sina barn somna utan ens föräldrar?

Idag på dagen så körde jag den, jag la han ner, var kvar en stund och då är han så lugn så men så fort han märker att man börjar gå ut ställer han sig upp och skriker.

Jag gick ut, han skriker, jag gick in efter fem minuter igen o då sätter han sig ner i sängen och jag lägger honom ner. Han är lugn så länge jag är kvar sen går jag ut och d börjar han igen.

Sen går jag in, är där en stund och då somnar han. Men då somnar han ju inte av sig själv? Så min fråga är, hur länge ska man vara därinne för att sen gå ut igen. Ska jag bara gå in, lägga han ner, säga några kärleksfulla ord och sen gå ut på en gång??

Hujedamej det här med barn.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Ja man ska göra samma sak hela tiden så dom lär sig.

Gå in efter 5 minuter, säga typ nej nu ska du vila eller något sånt, mamma är här utanför.

Jag va där inne i max 30 sekunder.

Så man gör lika hela tiden ... för stannar man ibland där inne i 2 minuter o ibland 30sekunder så blir de knasigt.

Men de är svårt :S

De svåra var tyckte jag att hålla ut ... Även fast de kanske tar 1 timme innan han somnar, att man måste vara konsekvent o hålla på de man gör ... Svårt.

Ja lär köra igång snart igen, allt försvann när han vart förkyld så nu måste man sitta hålla handen för de mesta om han inte är took trött då.



Lycka till :)



2010-12-07 @ 11:30:58
URL: http://madeleine-linevik.blogspot.com
Postat av: Linn

Nej usch Anna Wahlgrens gammeldagsmetoder är inget för oss...står mycket strunt i hennes bok...kanske funkar 5 mm för några,men jag har inga planer på att testa den...tycker det verkligen är hemskt att barn ska få gråta sig tills sömns.. barn är barn och ska få känna trygghet...

2010-12-07 @ 12:46:47
Postat av: Linn

Nu kritiserar jag inte ditt val Emma,ni kanske får de att fungera som sagt...men jag själv är mycket skeptiskt till att det skulle funka hemma hos oss... =)

2010-12-07 @ 12:48:38
Postat av: Frida - Nybliven tvåbarnsmamma

Jag tycker det är en bra metod jag :) Jag gjorde det EN gång med Hannes. Och idag somnar han ALLTID utan oss. Jag pussar på honom, säger som vanligt I LOVE U :) Sen går jag ut ifrån rummet. Självklart är det jobbigt när dom måste skrika sig till sömn, men båda vinner på det! KRam och lycka till!

2010-12-07 @ 12:52:07
URL: http://feurdas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0