Helgens bravader...

Jag ska jobba i helgen.

Men kan ni tro, har inte jobbat på år och dar känns det som men tror det var 2 månader sen. Samma jobb jag hade i somras, men fick dock bara tre dagar men det ska bli skönt att få in lite extra pengar. På kvällen ska vi på julbord med markos hokceylag i Halsta. Det ska bli rikrigt roligt för sist jag var med och träffa alla var förr förra julen på det julbordet. Förra vintern åkte alla på krysnsing men då var Ebbe så liten så vi belsutade oss för att vara hemma, iaf jag, KOmmer inte ihåg om MArko följde med.

Kontoret pratade jag med idags om sagt angående jobb, de hade eventuellt ett heltdisjobb att erbjuda mej start i januari och det kunde ju inte lbi bättre. Det är dygn så när man väl jobbar jobbar man. =)
Så hon sa att det skulle vbli cirka 8 dygn i månaden. Låter ju klockrent. Hoppas hoppas på det. DÅ kommer jag ju vara ledig mycket så "slipper" Ebbe vara så mycket på dagis. Men jag vet inte om jag tycker slipper är ett bra ord för det, jag tror att dagis är bra för barn. De lär sig ju massa saker där och får leka med kompisar, kunde ju inte lbi bättre för honom sen att vissa barn får vara där 9 timmar om dagen hela veckan är väl att ta i men vad gör man om? Mat på bordet måste ju alla familjer ha och då måste man jobba.

Idag hade jag bestämt mig för att bara vara hemma och ta det lugnt. Det började bra, jag slappa vid frukosten och sket i att klä på mig eller sminka mej men runt halv elva där börja det klia i fingrarna på mig. Så jag ringde farmor och farfar och åkte dit en stund. Jag fick lunch och SJÄLVKLART efterrätt. Hahahaha

FAR, åt ni socker varje dag när ni växte upp eller är det något dom fått för sej på äldre dar??
Farfar försökte övertyga mej en bra stund att efterrättvarje dag måste man ha.. Jag vet inte om jag håller med riktigt men det är väl bra att vissa kan njuta utan att gå upp ett enda kilo.

Satt och tänkte på en jätte rolig grej idag. När Ebbe föddes så vet ni ju att man får paket av alla som kommer och hälsar på. MArkos kill kompisar som ju med spindelmannen bodyn, polisbilar och nå cross märke på bodyn, ja ni vet grabbiga saker. Men så har Marko en kompis som kom med en litet kit till Ebbe bestående av en hannduk, en kam, en borste och en liten spegel. HAHAHA
Är det inte för sött så säg???




Kommentarer
Postat av: pappa

Nej inte vad jag kommer ihåg, men efterrätt var det ofta o då lägger man på hullet när man är över 20 år, om man inte är en sportig typ. Hälsa Ebbe o ha det bra

2010-12-18 @ 14:08:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0