Julafton

Då var vi som sagt hemma hos Markos föräldrar och hans syster med familj var oxå där så klart. Ebbe och Eliott leker jätte bra med varandra, man behöver inte sitta och leka med dom alls utan det klarar dem så bra själva, med lite hjälp av farfar då såklart. Han gillar man ju. =)



Ebbe ska vara där E är hela tiden, här sitter dem och tittar på barn teve.



Så klart tomten kom för alla i det huset hade iaf varit snälla. Det var bara Eliott som tordes sitta i knä på tomten, Ebbe var lite mer tillbakadragen. När tomten skulle gå stog vi o vinkade åt han i hallen men Ebbe rörde sig inte ur fläcken, han bara stirrade och stirrade. Sen efter fem minuter när tomten var borta så gick han till hallen och vinkade och vinkade. Söta unge. =)
Kanske går bättre nästa år eller så blir det ännu värre då han är mer med. Eliott var inte ett dugg rädd och han är fyra år, trodde man skulle vara mer rädd då när man fattar lite men inte då.

Ebbe fick även av dem massa med paket, En gitarr, en lastbil, massor med kläder och annat smått. Jag fick ett halsband och en jätte skön filt.

Det var en mycket trevlig kväll det med, jag gick och la mej vid elva kanske medan alla andra la sig vid 2 tiden. Men jag var så himla förkyld och helt slut så den ursäkten gick dem på. =)











Knäppte inte så mycket kort tyvärr.

I söndags for vi mot surahammar och träffade pappa pch farmor och farfar. Där fick vi åter igen en massa julmat men det är nästan godare så där dagarna efter. Alla är nyfikna på eftrerätten va?? Det var päron med aftereight i ugn. Mycket gott.
Av morfar Matts fick ebbe pengar insatta på hans fond som han har skaffat till honom. Jag tycker personligen det är mycket bättre att göra så istället för massa paket för då har han glädje av dem sen när han blir "vuxen". Men sen är det ju klart att de finnsnågra som köper paket oxå. Haha...

Av min farmor och farfar fick han sockor och gosedjur och av pappas bror fick han en film och en fotboll. Tusen tack för allt. Jag fick ett jätte fint pannband som vi hade önskat oss av farmor som hon hade stickat, ett rosa som är lite bredare än alla pannband man köper i affärer. Skit snyggt faksikt. SK anog beställa i fler färger. Eftersom jag ALLTID har uppsatt så tycker jg inte man kan ha mössa på sej utan då är pannbandet perfekt för mig.

Jaha det var vår julhelg det.
Självklart har jag hunnit mej ner på rean, blev inte så mycket faksikt. Två tunikor till mej själv, ett par spets strumpor, knoppar till Ebbes byrå och sen ett par jeasn till han från pop, de hade mycket rea dom som läser så kila dit. Ett tips.

Neeeej nu ska jag krypa ner i soffan, är själv hemma, eller Ebbe sover och Marko är på träning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0