Julklappar...

I lördags hade jag en underbar dag med min syster Johanna. Min karl ligger sjuk och har gjort det sen i tisdags så det var bara och fixa fram barnvakt och farfar ställer gärna upp, samt faster så jag kunde åka helt barnfritt. Så härligt.

Vi åkte till Eskilstuna och gick runt och strosade, men usch vad kallt det var tyckte ja.
Fick en hel del inhandlat iaf...

Till Ebbe blev det bara mjuka paket, köpte en body, två långärmade randiga tröjor, en slipover som han ska få öppna på julaftonsmorgonen och sen en pyjamas. Jag hinner nog handla mer till honom innan julaftons är här men jag tycker det är lite onödigt när han inte begriper alls värdet av klapparna. Då tycker jag personligen man kan vänta till mellandagsrean. MEn det är ju bara detta år och kanske nästa sen börjar dom ju förstå lite mer. Då måste man ju kämpa lite mer för att få till det så man får ett lyckligt barn. Men nu får han nästan nöja sig med mjuka, iaf av sin mor. Pappa Marko har ju sin del att handla för oxå och vi säger inte till varandra vad vi handlar för då blir det lika roligt för oss när han öppnar sen.

Kan tyvärr inte avslöja vad jag köpte mer till folk för jag vet inte om dessa människor tittar i min blogg så jag låter bli. Men har några kvar och det är roligt för hade jag varit klar nu så är det ngt fel. =)

Är lite olycklig idag för vi har belsutat att det inte blir ngn oslo tripp innan jul. Jag vill gärna spendera pengarna på julklappar istället och i år har vi sagt att vi ska köpa till alla och det gjorde vi inte förra året om jag minns rätt?
Oslo är ju alltid kvar och min kusin kommer väl bo där ett tag till så vi har sagt i februari kommer vi kanske iväg. Lite tråkigt för ilona och Mads var ju där exakt samma helg som v tänkt åka oxå men hon kommer ju hem snart och det ser jag fram emot. Älskar julen, allt blir så mycket mysigare...

Ebbe fick ju flytta in hos sig igår, när vi bar sängen till hans rum kollad ehan på oss och stor bölade, jag vet inte vad han kunde tänka på. Kanske att han skulle få en helt egen lägenhete och grät av lycka att slippa oss kanske?  =)

Gick inge vidare första natten, och när marko är sjuk så orkade jag inte riktigt engagera mig heller så jag gav upp kl 12 inatt. DÅ hade han vakna 2 ggr i timmen men då går ju jag in varje gång jag vaknar och skriker och sedan sitter ner på golvet tills han somnar igen. Jag tycker det låter sååå drygt att köra fem minuter perioden mitt i natten, det kan ju ta flera timmar, då orkar man ju ingenitng dagen efter. MEN, jag måste nästab köra på det för han måste ju lära sig att somna om själv, annars måste jag ju sitta vid honom hela tiden och det kan oxå ta tid. Nej usch, inte lätt det här med barn inte.

Idag somna han iaf på sitt eget rum och har sovit en timme utan att tjafsa så ibland går det ju. Kanske var ovant för sjutton för honom =)

NU ska vi snart äta rotfruktsoppa och sen ska vi till öppna förskolan. Hej hopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0