Tjoohooo

Natten igår gick skit bra. Han somna halv åtta i bilen iofs och sen fick han sova bredvis oss i soffan en stund sen gick jag med honom till sin egna säng och där sov han till 04. Så länge har han inte sovit i sin egen säng på evigheter. Vet inte om det var för att han fick somna tryggt och med oss eller om det bara var en sån dag.

Idag på dagen försökte vi igen med fem miuters metoden men jag vet fan inte om jag gillar den haha. Man har ju planer på dagarna att man inte står ut med detta skrik för han måste ju vila men nu blev det ju ingen vila för han skrek ju i 40 minuter och sen var vi tvugna att äta lunch och sen åka iväg till våra planer så nu, kl fem på kvällen sover han som en stock istället, i sin egen säng. Haha....

Fan vad svårt det ska vara då.!!

Igår kväll träffade jag två av mina gamla klasskompisar, vi var hem till Malin i Halstahammar och även hon ska ha barn i juni samtidigt som mig. Så många som ska ha barn nu så det kommer bli skit roligt. Inbillar mig kanske men tycker redan jag känner "fiskarna" i magen fast jag bara är i vecka 13 eller 14, håller inte lika stor koll som förra gången. Kommer gå skit snabbt den här gången för nu har man inte tid att bara gå o vänta. Nu har man ju redan en plutt hemma så tar upp all ens tid =)

Men iaf, tycker ju det är skit roligt att komma iväg på kvällarna, främst på kvällarna och umgås med vänner, så sällan man gör det. Och nu på fredag ska jag hem till Åsa och kolla på idol finalen, alldelels själv. Skönt.



HAr ni sett? Min orkide som jag väntat så länge på, ett år faktiskt för fick den när Ebbe dök upp i våra liv. =)



Så här blev det med min papp stjärna i fönstret, utan belysning då men tycker den är fin att se på. Vill gärna fynda mej en gammeldags adventljusstake men det är inget jag letar såå hemskt ivrigt efter i år.



I år kör jag på rött och vitt tema på julklapparna, så himla fint tycker ja. Men jag kan då rakt inte ha korgen på golvet, för då är Ebbe där direkt och förstör så det var lika bra att inte ha en julgran för vi kan iaf inte lägga klapparna under den.



JA, jag är fortfarande inte klar i Ebbes rum, inge gardiner ännu. Haha... Men sängen är på plats iaf och man verkligen kände att hela rummet blev förändrat, blev mer mysigt på nå vis. NU väntas bara stolar till bordet, sätta upp tavlorna, och köpa ngn blomma och sen gardiner så kommer det bli jätte mysigt. Har ju iaf satt upp tåg lampan. Har ni lampa över era barn sängar??? JAg funderar att låta bli, hur ofta tänder man lampan precis ovanför dom, blir ju så ljust då på nå vis eller?

Nu håller jag på att laga potatismos och sen blir det fiskpinnar till det, farao vad lyxig mat enligt mig. =)
Imorgon ska vi till fröet och prova på det i sala, så frida, here we come.


Kommentarer
Postat av: Madde

Vi har ingen lampa ovanför sängen :)

Har IKEAS spöklampa som ja tänder om ja måste se nåt :)

2010-12-08 @ 22:16:39
URL: http://madeleine-linevik.blogspot.com
Postat av: Anonym

emma kör inte 5min metoden på dagarna. kvällarna räcker tills han lär sig. vi gjorde oxå de misstaget och det blev ett helvete. BVC råde oss att bara göra de på kvällarna och liam har sovit i sitt rum och sin säng sen han var 8-9mån. ta ett steg i taget...

2010-12-09 @ 18:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0