.....

Kom inte på någon bra rubrik och orkade inte sitta och tänka heller..
Imorse hade Ebbe lite feber och början på en förkylning, stackarn. Han har ju haft problem med magen oxå men gott folk, dag blev Emma överlycklig, han bajsade. Tänk vad glad man kan bli åt lite skit alltså. Oj oj oj =)

Jag har haft fullt upp med att plocka ordning här hemma, rensat och hållt på att jag inte haft tiden till att varken handla eller städa. Och ni som känner mig, städning är min passion, inte själva städandet men när det blir rent och fint mår jag bra. Så idag passade jag på att städa undan, det behövdes. Jag som är lite pedantisk av mig mår ju såå dåligt, och då menar jag dåligt, när jag inte hinner städa... Usch patetiskt.
Så imorse fick jag bara i mig en hallon smothie och till lunch åt jag två fin crisp och en avokado. Snacka om att man var hungrig till middagen. Och som sagt, har inte varit och handlat så jag slängde ihop en liten torsksoppa.

Grädde
Vatten+ fiskbuljong
lök
morötter
potatis
tomatpure
salt, vitpeppar, saltpeppar
torsk

Det blev så himla gott så den kan ni laga om ni vill. Tvingade Marko att handla innan han kom hem så vi åt det med vitlöksbröd.. MUMS!!

Frida Bohström är ju mycket för att ta kort på sina måltider och jag kom på en till sak jag åt idag till lunch



En skål fil...haha

TACKSAM för att ni alla skrev vilka ni var, eller ja, inte alla men 12 av 27. =)

Imorgon om Ebbe sover bra och mår lite hyfsat bättre åker vi mot surahammar till min farfar och farmor. Åter igen slipper man laga sin egen lunch. Kunde inte bli bättre lyx.



Tack Frida och Hannes, Lina och Edvin för en super trevlig dag.



Ebbe fick en pyjamas i julklapp och den får han på sig nu. =)



Man måste matcha outfiten med den fina tapeten som sitter uppe i tvättastugan. Den satt innan, det är inte jag som satt upp den vill jag lova. Men lite rolig är den allt... =)



Fick för mig efter att vi pratat om att aldrig ÖF gör rent sina leksaker att jag skulle vara lite hygienisk. När jag kokat färdigt så var det ju vissa saker som inte tålde kokande vatten, haha, så de hade antingen krympt eller fått vatten i sig så bara att kasta. Ni fattar att jag varit blond va?? 





Älskar dig min fina...




Kommentarer
Postat av: frida

tack själv för en trevlig dag! Fisksoppan låter god.. och filen ser underbart god ut! Har blivit filtokig

2010-02-25 @ 20:10:06
URL: http://feurdas.blogg,se
Postat av: Elin

Jag mår också dåligt när det är stökigt, fast här hemma är det jämt stökigt vi har likasom ingen förvaring =( På våran ÖF diskar dom leksakerna efter varje gång!

2010-02-26 @ 10:05:50
URL: http://nook.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0