Söndag...

Vilket underbart väder det är ute, och vad gör man, sover till kl halv tolv. Det är inte ofta man får tillfället att göra det så det passade jag på att göra.

Dagenss schema ser ut såhär och jag skriver det med irritation i skriften, åka iväg och städa klart min gamla lägenhet. !4 åringar kan man inte lita på när det gäller städning.
Haha, tror hon blev lite irriterad på mig oxå för jag ville att hon skulle städa på ett speciellt sätt, på mitt sätt så klart. =)

Men hon dammsög liksom en liten del av rummet, sen moppa hon, sen dammsöh hon en liten del till, sen moppa hon etc. Varför inte dammsuga hela rummet först och sen moppa hela, jaja, alla har vi våra sätt att städa.

Sen när det var dags för inspektion så fråga jag, men använde du svinton jag köpte till alla plåtarna, neeeej, men det är så svårt.

Har du städat däruppe? Oj, nej det glömde jag visst.

Har du dammat av toaletten längst ner?  Neeej men jag orkar inte.

Varför har du inte dammat av längst upp för? Men du ser väl att det ligger grejer där...

Neeej, där drog jag av en hundring så hon fick bara 400 kr, nån måtta får det väl vara Och det roligaste av allt var att hennes egna orsak var, "men jag är ju bara femton år" 

Så nu är det bara att åka iväg och städa ige. aldrig mer att jag anlitar ngn när jag ska flytta. Då måste jag erkänna att jag klarar av det bättre själv.

Stormtrivs här hemma även fast det är mycket att göra. Igår var vi en sväng till ikea och köpte teve bänk, blev såååå himla brA. Den tar upp i princip en hel vägg... bra förvaring.

Bilder kommer lite senare men det är betydligt bättre än innan kan jag säga.. Bort med strukturerna, bort med röda tapeten i vardagsrummet. Det ska bort med fler saker.

Tänker på min kära vän Ilona... hon har värkar som drar ut på tiden. Stackarn, hoppas "den" kommer inatt.

Neeej nu kommer snart min kära far på besök. Hej svej 


Kommentarer
Postat av: Linn

Ja! Massor av bilder! Tur man inte är nyfiken...:)

2010-02-14 @ 16:11:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0