kväller...

För det första, min son är såååå underbar och snäll. Man kan tamefasiken ta med han överallt, och till vem som helst och leendet på hans läppar finns oavsett om han ser en ful gubbe med stora öron eller en liten tanig tjej med glasögon. Vilket som...

Hans uppförde sig propert på baby träffen, det var så otroligt roligt att träffa alla mammor och deras små igen. Första träffen missade ju vi pga att Ebbe var snorig och varig och den träffen höll till för flera månader sen så alla andra hade ju redan bekantat sig och vart på jätte många träffar och dom hade faktiskt tänkt på mig men bvc sköterskan kunde inte lämna ut mitt nr.. Det var synd att hon inte strunta i sekretessen men men, nu ska vi göra öppna förskola med de andra inom en snar framtid. Det ser vi fram emot... MYCKET!! Första träffen näsat vecka... Check!!

Andra saker vi fått gjort idag är att inhandla färg till sovrummet, det blev en jätte ljus brun, nästan beige. Tror det kommer bli super. Andra saker jag ska ha från en sådan affär är, panelskivor som jag ska sätta i hall och kök och vit målarfärg som jag ska stryka på panelen.

Till vardagrummet ska jag köpa grund tapet som täcker de fula strukturtapeterna som sitter och sedan smeta på lite vit färg där med.. Dyrt som sjutton blir det, trodde inte lite färg kunde kosta så mycket och sen ska man ha saker därtill. Jag strejkar nästan....

Och sist men inte minst har jag och Ebbe varit på kalas hos Stephanie. Trevligt, tack!!
Hon önskade sig body butter och det var det hon fick, tror nästan jag ska önska mig det jag med, kanske till imorgon men vem ska jag lura att jag fyller år? Hmmmm....

Ebbe har blivit så charmig.. När han ligger och ammar så släpper han ibland och liksom gömmer sig under bröstet och sen tittar han upp och sen ner igen, sen tar han bröstet igen, gömmer sig etc etc... Så himla söt.

En nackdel är att han vägrar ta flaskan.. Jag vill amma fortfarande absolut men jag tycker ändå det är skönt att kunna ge han ersättning ibland men det kan jag ju glömma.. Ska trixa lite till.

Har ju fått han till att suga på nappen igen iaf, så tummen kanske får vara ifred.. =)

Neeej nog med detta för ikväll.. Imorrn blir det Sala besök.

Kommentarer
Postat av: Evve och Lydia

ååå vad roligt att ha hittat hit! :P mysig blogg! :P:P

fina ebbe

2010-01-29 @ 09:06:55
Postat av: Emma

Jag tycker din blogg är rolig att titta in på.. =)

man har sina vardagliga bestyr, kolla bloggar, bilddagböcker, facebook och leka med Ebbe. =)

2010-01-29 @ 09:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0