Det blev en kort paus..

Nu är jag tillbaka igen. =)

Som jag sa tidigare, har legat och funderat hur mitt liv har varit. SOm jag sa så tycker jag har levt ut till fullo enligt mig. Vissa tycker man borde ha rest och upptäckt världen innan man skaffade barn eller plugga till något fantastiskt som läkare eller sådant proffsigt. Jag har redan en läkare i familjen, det räcker väl gott och väl. Jag är ingen skolmänniska och jag tyckte ett år till uska passade mig utmärkt. Har inte hunnit jobbat som det ännnu och jag ska väl inte överdriva om att jag längtar tills jag får göra det men det sker på måndag.... ser både positivt och negatvit på det.

I lågstadiet gick jag på styrars. Den bästa skolan som har funnits och nu är den borta. Idioti om ni frågar mig. Och till råga på det har dom jäklarna stulit solen, eller helt enkelt tagit bort den. treorna som gjorde den och den har suttit uppe i säkert 20 år, sen beslutar ngn för att den ska bort. Dåligt. På styrars var man väldigt kreativ i sina lekar. Man spenderade rasterna uppe i skoge där man bildade läger. Man sprang runt och köpte stenar och svampar av andra och betalade med tegelstenar som man snodde längre upp i skogen.

Mellanstadiet gick jag på lärkan. när läraren där berättade för klassen att jag skulle börja dunka alexander nyfjord huvudet i bänken, hårt, och skrek, Neeeeej, inte Emma Linde. tre veckor senare var vi ihop. Haha....
Där hände oxå mycket roligt. Under tiden blev jag vän med Ilona som ingen i klassen trodde skulle passa in. Hon var ju bonde. MEN, vi fann varandra ganska snabbt. Vi spelade in sound of music med Anna och Alex som huvudrollerna. Vi hade den bästa hisoria läraren som gjorde att Gustav Vasa blev intressann.

På högstadiet gick jag på ekeby. När man gick i sexan hade man inte en aning om vad "håltimme" var och jag var så nervös för vad det betydde. Fattade inte alls att det var samma sak som rast. Och hur i helskotta skulle det gå till när man inte bara hade ett klassrum att gå till utan man fick bära sina böcker till varje rum. Oj vad man gjorde hyss under den tiden vill jag lova. Mamma säger alltid att Emma var aldrig sjuk när hon var liten, hon skulle bara veta vilka tricks jag hade för att skolka. Och inte kom man därifårn med världens bästa betyg.

Gymnasiet gick jag på ksk. Från att ha varit äldst på en skola ocg världens städdigaste ändrade jag attityd ganska snabbt när man helt plötsligt blev yngst. Man ville liksom vara snäll nu. Och vilka snygga killar det fanns.. oj oj oj...
Men den tiden spenderade jag mycket hemma även där. Kom till skolan o mysbyxor o osminkad.. Studenten var bland det roligaste jag vart med om... den student kryssningen alltså,, Fy fan vad roligt jag hade, det resulterade tyvärr till en bortglöms kjol jag lånat av min store syster, hennes favorit. Hon var inte glad...

Sen ut i abetslivet. Vi har festat, vi har dejtat, vi har skrattat, vi har lekt med dockor, vi har lekt unga tjejer....neeej, gud vad kul man har haft alltså. Och nu behöver man inte bli äldre.

Nu är det dags för ett nytt liv och påbörja ett sådant roligt liv för mina barn. Dom behöver ju absolut inte göra allt jag gjorde men jag ska inte uppmuntra dom till att stanna hemma och sitta framför datorn iaf. Dom ska ut och leva...

Idag är jag lycklig med min karl och mitt barn och min trea på gryta.

Men jag är glad att jag har mina vänner kvar från den tiden så man kan prata om alla dessa minnen. Och dagböckerna har jag oxå kvar. Nöje att läsa igenom dem vill jag lova, Speciellt dem som jag skrev på mellanstadiet. Som man höll på, man var kär i olika karlar varje dag...

Kommer ni ihåg dom hör breven man jämt skrev till sina vänner...
Så här kunde dom se ut...

Hej..

NU kommer lite frågor.

1 är dina föräldrar snälla?
2 har du fått mens och i så fall när?
3 ska vi leka på tisdag?
4 vem är snyggast?

Alex, Matte eller Dennis?

Synd man slängt alla brev, hade varit roligt att läsa dom.

I nästa inlägg lägger jag nog bara ut lite bilder..det får tala för sig själv.

Kommentarer
Postat av: Elin Hellmin

Haha, Sound of Music kommer man ju ihåg...Kommer ihåg att jag var med och kollade på filmen för att skriva ner alla repliker...det tog en stund..:)

Hittade också en massa brev när jag flyttade hemifrån, men de slängdes nog...Lite trist.

Ha det så bra! Kram

2010-07-03 @ 07:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0