Jobb...

Tro det eller ej men jag tycker faktiskt det är skönt att komma till jobbet, det är mycket lugnare än här hemma vill jag lova. Mellan halv nio och halv elva sitter vi och äter frukost och kollar på såpor. Haha....
Uppe i restaurangen får jag träffa många söta tanter och gubbar. Jag brukar tjuvlyssna på deras samtal ibland och de är väldigt roande.

Tant 1: Neeej, det är så mörkt härinne, jag ser ju inte vad jag äter för  något
Tant 2: Men du kanske behöver starkare glasögon?
Tant 1: Neeej du, jag har de glasögon jag behöver, ser du vad du äter för något?
Tant 3: Usch den där ska då alltid sitta och klaga.
Tant 4: Sitt inte där och gapa, ät istället.

Häromdagen satt jag bredvid en tant som jag kände igen men kunde inte placera henne s jag var tvungen att fråga vad hon hette och hon berättade det. Så sa jag att jag kände igen henne menkom inte ihåg från vart. Hon sa, kasnke vi har varit ute och rest ihop?? Haha. Sen sa hon, vad heter du? Jaha, Emma men var det inte du som hade praktik på hemtjänsten och gick med Ingrid. Det här var 1,5 år sen!!!!Kan ni förstå, hon kom ihåg, men inte jag?? Otroligt.

Idag kom Ebbe och besökte mig på mitt jobb, inte in i lght men till huset och det uppskattades. Tanterna var helt till sig, och Ebbe är inte som sin mamma som kan vara lite blyg bland nytt folk utan han sträckte ut armarna till varenda männniiska som gick förbi. haha....

Här hemma har Marko det fullt upp med en bestämd liten herre. Han har kommit upp i en ålder då han inte riktigt trivs hemma tror ja, blir lätt rastlös och vi föräldrar får ont i ryggen. Han behäver träffa barn så jag har sagt åt Marko att gå till öppna med honom ngn dag.

Sen förstår ni så har jag idag varit ute och sprungit, intervaller. Jag tror nämligen det är min grej istället för att jogga hela tiden för det tycker jag är så tråkigt. Så nu går jag en bit, sen springer jag utav bara fan, sen går jag sakta och sen springer, tror det kommer funka.

Nu ska jag nästan gå och lägga mig och kolla på lite teve och sen somna. Ebbe och Marko är hemma hos hans föräldrar och hälsar på, så himla skönt att få vara själv ibland.

Adjö på er.




Kommentarer
Postat av: Linda

Vad kul att d funkar bra på jobbet!=)

2010-07-16 @ 06:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0