19 juni....

Det kommer väl i framtiden få en titel, kärlekens dag eller något liknande. Jag tittade i repris för dem visar ju i kyrkan ett antal gånger och jag blev rörd även när jag tittade på det. Så fina, man verkligen ser hur lyckliga dom är tillsammans. Marko däremot har gått och muttrat hela dagen om hur sur han är över detta, tar våra pengar. Hans föräldrar däremot säger att det kostar varje person endast en kanelbulle, det kan man väl bjuda på. =)

Fast jag tycker ju även jag att det går lite till överstyr när dom tigger om pengar, 20 miljoner för att vara exakt, till deras dag. En annan får spara i flera år om man ens ska ha råd att bjuda på lite tilltugg.
Både jag och Marko är överrens om att vi vill ha ett litet bröllopp, eller enkelt iaf. Jag skulle kunna tänka mej bara han och jag, gifter oss ute på ngt fint ställe och sen bjuda på sommarfest. Nu pratar jag för mig själv men jag vill inte ha det så "stelt" med trerätters middag, toastmaster, tal etc. Jag skulle kunna tänka mig bjuda på en sommarfest, valfri klädsel, grillning.. Ja, en typisk sommarfest helt enkelt. Men vi är inte där än....

Men vad tråkigt att par går och gifter sig på denna dag bara för att Viktoria och Daniel gör det, man vill ju ha en egen dag..

Ebbes morfar var här idag och han har en plan, han ska ringa varje dag och säga "morfar" i luren, han har fått för sig att det ska bli Ebbes första ord, över min döda kropp säger ja. Såklart mamma står högst upp på listan... Nu skriker Marko "pappa" här... Jaaa, dom kan ju tro det.

Över på nå helt annat, vilken årstid gillar ni bäst??

SOMMAR??



VÅR??




VINTER??



HÖST??



Jag älskar sommaren, grilla, vara ute, äta jordgubbar njuta av värmen. Är inte så förtjust i att bada dock och ligga och sola flera timmar har jag inte tålamod till längre.

Jag älskar vintern, snön, tända ljus, jultomten, leta julklappar, ligga inne och dricka te och äta skorpor med som sagt, tända ljus, julgran, pyssla. Redan nu längtar jag efter julen, att pynta här hemma och sätta upp julgranen...

Jag föredar vintern tror ja, älskar myset kring jul, träffa alla släktingar och bara mysa. Kommer ihåg när vi var små, varje dag fom 1 december - 24 december fick man alltid en lten present av mamma, som man fick öppna från kalendern. Det var nog mest godis om jag inte minns fel eller snoddar eller dylikt. På självaste julafton gjorde hon altid som små ledtrådar som vi ägna oss åt på morgonen och leta efter ett paket var, våra kläder som vi skulle ha på oss. Dessa traditioner ska jag absoolut föra vidare... SÅÅÅ mysigt.

Jag ch min syster Linnea har ju skrivit kontrakt nu på vad vi får och inte får äta. Strängt förbjudet med godis. chips pch vanlig dricka, light dricka ville Linnea ha med. Jag ville ha med glass och popcorn så det får jag äta en gång i veckan. Haha....

Jag vägde för några dagar sen 65,7 kg, längesen den där 5 visade sig men idag vägde jag 67,3, att det kan skilja nästan 2 kilo på bara några dagar. Visserligen vägde jag 65 någon gång under natten, och 67 på kvällen men ändå.. =)

Idag har vi varit på busborgen efter att ha sovit 2,5 timme hela familjen, Ebbe är lite liten för det tyckte vi men han gillar ju att titta på folk.
Imorgon ska vi packa väskan och åka till badhuset, det ska oxå bli mysigt. Var längesen han fick bada för han var eller fortfarande är lite fökyld men men...

Natti









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0