trevlig dag igår...

Eftersom nästan alla öppnaförskolor i den här stan har stängt så fick jag en förfrågan av Frida och Hannes och följa med dom till sala öppna. Lokalen var väl hyfsad okej men det var så mycket små rum överallt, bättre om dom kunde ha en lokal där det var med ppen planlösning så man ser sitt barn fast man ändå kan sitta och prata med alla mammor. Nu menar inte jag, som en mamma vi har på min öppna, att man ska sitta och prata och skicka sms och låta sitt snorande barn springa omkring och göra hur dom vill, men man måste ju ändå ge dom fria tyglar och då är det ju bra om man har chansen att se dom fast från långt håll.. =)

SÅngstunden var helt värdelös, ursäkta mig men det var den verkligen, ingen känsla överhuvudtaget när dom sjung dom där lärarna, det sjung från ett sånghäfte??? Våra spelar nästan alltid gitarr eller piano och har massa olika djur, sjalar och intrument barnen får leka med. Neeej, västerås öppna är nog mer för oss, förlåt Frida...


Efter det mötte vi upp Linda och JOhanna linderoth och gick till johanssons och åt sallad. Mycket trevligt. Linda hade en lång inköpslista, hon skulle ha jacka, skor, tunikor, bröllopssklänning... Vi kikade in på wason istället och där handlade hon, MASSOR, men inte till sig själv, till karln hennes, Tur det finns folk som tänker på andra när det handlar om shopping för det gör då inte jag...

Äve fast jag unnat mig smink, klippning, färgning och massa kläder i lördags så slank det iaf ner en skjortklänning i en Hm påse. MEN, den var på rea, 100 kr. Man ska inte underskatta mamma avdelningen vänner om man gillar stora tunikor, för det var där jag fann den. Dagens klipp.

Nu väntar jag på att EBbe ska vakna för idag ska vi mot surahammar och planera tävling och en grillafton med Linde släkten, sura mot sala. En tradition vi har som vi har hållt på med i flera år, vi har haft tre tävlingar HAHAHA.... Snacka om att ta detta seriöst.

Sist men inte minst, Ebbe har fått sin tredje tand, så nu får man passa sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0