Emma + Marko = hur då?

Jag sitter och tittar ut genom fönstret och det är alldelles vitt, vitt vitt. I vanliga fall gillar jag ju vitt, men jag gillar även grönt. Så vår, kom nu.

Ebbe och jag har gått och blivit förkylda. Näsan rinner, halsen svider, huvudet dunkar och man är bara trött. Ebbe sover ruset av sig därinne och jag har plockat lite i markos kontor. Har även hängt upp hans affischer från den gamla goda tiden, tv pucken.

Ni som inte känner till hur jag och Marko träffades kanske vill höra historien. I sala arrangerar dom ju den såkallade teve pucken, vet inte om det finns kvar idag men när vi var 13 gjorde den iaf det. Och då kommer hokceykillar hit från delar av västmanland (tror jag) och har hockeyläger här. Och ni som känner mig vet väl att jag var karl tokig i den åldern, det har lugnat ner sig lite nu men då var det extremt. Jag var nog kär i olika karlar varja vecka men det hör inte hit...

Marko var iaf med i lägrerna.. Men då var det inte jag som var intresserad utav honom utan det var en nära vän till mig, nämner inge namn. Jag var lite förtjust, eller ja, rätt mycket i en kille som hette Erik och kom från Köping. Jag och min kompis ringde Marko säkert varje dag.. Hans mamma och pappa, (som jag nu vet heter Sisko och Martti) svarade alltid att, nej han är inte hemma, han är på hockeyträning. När vi la på skrattade vi så vi nästan kissa på oss för dom bröt så fult på finska tyckte vi.

Ja vi planerade och planerade att dom skulle komma och hälsa på oss efter lägret men det blev aldrig av.
10 år senare ser jag Marko på hotellet, i SALA. Jag går fram, eller vinglar fram rättare sagt och säger, Marko, är du här? Han kände igen mig oxå och på den vägen är det. Lite små roligt faktiskt.

Och det roliga var att Marko berättade den här historien för hans föräldrar häromdagen och då sa Martti till mig, Jaså, det var ni som ringde hela tiden. HAHAHA

Jag ska kopiera lite bilder från den tiden för jag har allt i min dagbok. Brukar läsa lite för marko ibland. Nångång hade jag skrivit, "Marko svarar aldrig när X ringer, men det skiter väl jag i, jag är ju kär i Erik"....




Kommentarer
Postat av: Linn

Hehe...karltokig när du var i den åldern? Det höll väl i sig i några år..? ;)

Hoppas du o din plutt kryar på er..

2010-03-01 @ 16:49:11
Postat av: Madde

haha va roligt :D

Näää vet inte varför ja gjort så... haha :)

2010-03-01 @ 17:43:23
URL: http://madeleine-linevik.blogspot.com
Postat av: Frida

Haha instämmer med linn=)

2010-03-02 @ 12:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0