Helgen mest i bilder...

Nu är söndagen här och måndagen kryper sig sakta inpå. Jag älskar helger, det betyder ju att pappa Marko och vi har mer tid  för varandra. Men när söndagen kommer så måste jag ju erkänna att jag känner en viss lättnad. Nog för att jag älskar att vara med mina två grabbar men den ena grabben kan gott åka iväg och jobba efter två dygn ihop.. =)

Igår var det en underbar dag, vi var bjudna till min kusin Oscar som bor i Salbohed, eller rättare sagt, hans far och mor bär och han själv har stannat kvar i oslo. Där spenderade vi dagen med att åka skidor, sitta i solen, drack kaffe, grillade korv och bara umgicks. Jag blev lite besviken på att dem inte hade ngn blåbärsoppa för det hör ju skidåkning till men jag fick nöja mig med en chokladbit för det bjöds det visst oxå på när mans vingar förbi med skidorna på ngt stort lopp. Jag som älskar choklad funderade en stund om man kanske skulle åka ett lopp nästa år men ångrade mej snabbt. Usch så jobbigt.

Hemmet stor still, mycket still. Det var en utav anledningarna till varför jag satt på mig kläder fort som sjutton imorse och tog med mej Ebbe på en promenad för jag kände hur jag kokade över nästan av ilska. Händer inte ett skit här hemma. Det som händer är att jag går och plockar som bara den, jag städar och jag tvättar och jag stryker, (nej det gör jag inte) men jag skulle kunna ha gjort. =) Tycker att ngn gång ska man inte behöva säga till när saker ska bli gjorda men jag vet inte hur ni andra damer har i ert hus.

Jag tror iaf att poletten trillade ner en bit för när jag kom hem, en timme och en kvart senare stod han och slipade på mitt nyinköpta skåp som jag fyndade på strömbacka. Men jag säger som Ilona, jag måste börja sluta säga "vad duktigt du är" för det är som sagt självklart att man hjälper till. Nu kan jag just idag överdriva lite för irritationen är fortfarande kvar men nu kommer lite bilder.. Enjoy!!!





väldigt skeptiskt till sin julklapp som han fick av sin far...





Han trivdes bra i famnen på Oscar och hans underbart trevliga flickvän Line. Vi kommer gärna och besöker er i maj månad =)







Ja, jag och Marko åkte faktiskt två varv. Jätte mysigt...



Oscar tyckte han skulle ha solbrillor så jag lär väl köpa honom ett par.

Tack för en underbar dag iaf.

På kvällen var vi över till M föräldrar och åt tacos och kollade när Anna tog hem segern. Kanske mitt sms avgjorde det, jag vill låta mej tro det. Det fanns inte så många bra i år tyckte ja, peter, ola, pernilla  och darin kunde ju ha stannat hemma tycker ja, helt värdelösa.

Neeej nu ska jag väl oxå göra lite nytta när jag sitter här och klagar...



Kommentarer
Postat av: Anonym

Stackars dig, vet precis hur det känns.. Man plockar och donar hela tiden, men jag och mads har börjat med något nytt som funkar. Varje gång vi reser oss upp ur soffan gör man något på vägen ut i köket, lägger disken i blöt, torkar av bänken tex, det funkade för oss.. Dock bara i 2 dagar men ändå=)

Vilka fina bilder, köp apotekets solbrillor åt han. Haha, dom sitter med karborr band så inget skaver bakom öronen. Dock ganska dyra, men dom kan han ju använda en stund. Vi längtar efter att få träffa er. Puss

2010-03-14 @ 17:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0