Helgen blev INTE som jag förväntade mig..

Utan jag, marko och Ebbe spenderade lördag natten här....








istället för att ligga kvar och kolla på film med syskonen på kungsholm.

Ebbe hade hög feber och urinen stank surt. Ringde vårdupplysningen och de tyckte vi skulle åka in för det kunde vara urinvägsinfektion.

23.00 vi kom, vi tog urinprov, vi fick svar, helt normalt. MEN, för att vara på den säkra sidan ville dom även kolla öronen.

05.00 fortfarande ingen läkare, Ebbe var inte prio ett, utan fyra, så alla andra barnen gick ju före hela tiden. Men om det var någon förbättring så fick vi iaf komma till ett eget rum istället för att sitta ute i väntsalen. Hade lbivit ganska trött på det redan då.

07.30 Öronläkaren såg inge konstigheter. Barn läkaren skulle ha skickat hem oss om det inte vore för upptäckten av fontanellen, den var nämligen uppsvälld.  Läkaren sa att det kunde vara så att det fanns för mycket vätska i hjärnan att man skulle behöva ta ut för att svullnaden skulle gå ner, det var även rädda för att huvudet växte för fort. Marko och jag fick ju panik, trodde ju han var hjärnskadad eller vad som helst. Usch, det var hemskt.

11.00 Ultraljud - även där såg man inte någon fel på hjärnan. 

Vi kom hem vid tolv tiden... Då hade vi varit där i tretton timmar... 13!!
Vad vi trodde skulle bli en vanlig kontroll om det var ett virus eller en bakteri som orsakade febern blev till ngt helt annat. Det var väl tur o oturen att man åkte, såklart man vill veta vad som är fel...

Men astrid lindrgen skulle ha varit besviken på "sin personal" trodde Marko om hon hade levt för dem var inte särskilt trevliga. Och inte en enda figur på väggarna på någon av hennes absolut bästa rollfigurer. Är inte det konstigt??? Vi trodde det skulle vara lite "speciellt" där men det var som vilket sjukhus som helst, urfult!!!


Jaja, när vi kom till Fille och Ulrika så gick EBbe och Marko upp o vila, men även fast jag inte hade sovit på 30 timmar så ville jag ut och handla. Hittade en svart kjol till mig, ett par svarta glansiga legging, två kepsar och två bodys till EBbe. Hade jag haft mer tid på mig hade kassarna jag  fick hem vart många fler tror mig.

Idag är Ebbe bätte, har fortfarande lite feber men annars pigg och glad.

Vi skippar alltså öppna förskola och badhuset imorgon, trist men sant, Pojken måste ju vila upp sig gott folk.

Så fort jag kom hem efter att varit borta i två dagar började jag genast tänka på inredning. Jag behöve rensa tankarna lite på sjukhus, feber och tröga läkare att jag låg mest och tänkte på färger. Grönt, beige, tapet, mönster?? Oj oj oj... Jobbigt att vara hemma när man har såå många planer.








Kommentarer
Postat av: Linn

usch stackars liten...skönt att det inte var något allvarligt!

2010-05-03 @ 17:48:04
Postat av: Madde

Nemenn lillgrabben då :( Läskigt ju :S men tur att de inte va några allvarliga fel !!!

2010-05-03 @ 18:46:54
URL: http://madeleine-linevik.blogspot.com
Postat av: Elin

Men fy va läskigt! Men fick ni aldrig något svar på va det va som va fel? Skönt att han mår bättre i alla fall!

Det är nog lugnt angående bilderna, skulle tro att det är en ganska liten chans att den som tagit bilden skulle hitta den på din blogg och kräva pengar för du publicerat den utan att ange källan... =)

2010-05-03 @ 21:14:23
URL: http://nook.webblogg.se/
Postat av: Anna K

Fy va otäckt =(( Bara ryser i hela kroppen. Skönt att han e på bättringsvägen, men fick ni reda på va de var för fel?

2010-05-04 @ 08:23:33
URL: http://anderssonhill.blogg.se/
Postat av: pauline

antar att det var du som skrivit på min blogg..? och nej, jag bor inte i västerås. bor i uppsala :) hoppas lillen mår bättre!

2010-05-04 @ 11:35:22
Postat av: Evve och Lydia

fyyy!! läskigt..:(

trist att sjukhuspersonalen var en sådan besvikelse..:(

2010-05-04 @ 16:48:38
URL: http://evelinahogberg.blogg.se/
Postat av: Frida

Men usch!!!! Har inte läst bloggar på evigheter, va är det jag läser :(:(:( Stackars Ebbe. Hoppas han mår bättre, stor kram

2010-05-05 @ 21:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0