läskigt...

Jag ska börja berätta om det läskiga jag var med om igår. Jag har alltid varit lite rädd att åka rulltrappa med Ebbe i vagnen för en del går så jädra fort och vagnen kan ju komma lite snett ibland. Jaja, det gick bra upp för då vänder jag ju liksom vagnen så jag får hålla den lite neråt.. MEN så ska man ner oxå och jag tänkte mig inte för utan jag vänder på vagnen då med som jag brukar göra när jag ska åka upp... Och då blev det liksom att jag ställde mig ett trappsteg för högt upp att jag nästan fick vagnen över mig och Ebbe sitter i den, visserligen fastspänd men det kändes som att jag skulle få hela vagnen över mig så jag skulle testa och gå ner ett trappsteg medans jag samtidigt höll fast vagnen, måste ha sätt mycket roligt ut för sådär åker man inte rulltrappa och då när jag klev ner ett steg så vingla liksom vagnen till att jag trodde den skulle fastna på sidorna.. NEEEJ, aldrig mer rulltrappa.

Jag låg och tänkte på det där när jag skulle lägga mej att tänk om vagnen skulle tippa framåt, med Ebbe i sittandes, han skulle ju få skador så det heter duga. ch jag skulle ju oxå ramlat.. Jag var tvungen att springa till spjälsängen tre fyra gånger ocg pussa på honom, som tur va, vakna han inte.

Sen till tre trevliga jag gjorde.

Jag och mamma åkte och hämta Laila (KJ mamma) för hon skulle shoppa byxor. Den där damen har väl samlat på sig ett par slantar under livets gång för hon kom hem med både det ena och det andra, jackor, kjolar, sprtumpbyxor, byxor.

Fast det intressanta är ju vad jag själv kom hem med och det tänker jag berätta för er, jo, jag kom hem med tre kortärmade bodys, ett par sandaler och en jacka till Ebbe, och till mig själv en tunika. Marko fick faktiskt han oxå en present från wason men den var för liten, jädrar, så jag lär byta den. Mot ngt annat för någon större strlk finns inte i den jackan... Hmmm...

Mors dag på söndag... JIPPI!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0