Lördag

Underbart att ha syster hemma... Längtat så.
Igår var vi alla systrar (förutom den minsta) hem till bror i Stockholm. Mamma, KJ, Fille och Ulrika skulle på operett så vi skulle vara barnvakt åt Ebbes lilla kusin Ingrid. De åkte vid halv fem och hon var på strålande humör.

När klockan började bli åtta och små barn blir trötta, ja då vart det elände. Hon skrek och skrek och skrek. Vi försökte med allt men när klockan blev 20.40 skickade vi iväg ett medelande och stackars Fille fick avsluta kvällen på opretten och komma hem. Men när han var på väg hem och jag skutta runt med stackars Ingrid och sjöng, "krokodilen i bilen" så blev hon lugn. Men men.... Han kom hem, vi drack kvällskaffe och sen åkte vi hem. Det var en trevlig sthlm tripp iaf. Jag hann köpa ett par byxor till Ebbe och en body. Hittade ingen jacka. Irriterande...

Idag har vi varit och köpt trall... Kassörskan knappade in helt fel till en början och summan blev 900, och jag och Marko tittade på varanda och log och båda tänkte säkert, jippi, men hon kom på sig själv, tyvärr. Annars hade jag kunnar gått runt och sagt att jag rånat trall butiken men sån tur hade jag inte.



Så här ser det ut nu på utgården, ni får se resultatet om några dagar, eller kanske efter helgen. Uruselt väder att tralla på, så jag håller mig inomhus. =)

Lite goa bilder på min goa Ebbe kommer härnäst....




 

Nu vet jag att det inte är världens smartaste att lära dem leka vid matbordet men Herr Linde blir som jag, väldigt rastlös, så jag låter honom göra det ibland. DÅ går måltiden så mycket smidigare....

Tack Anna och Maja för lånetingen vi fick hem, han älskar sin gåstol. =)

Tack Micke för det fina bodysarna. blev lite rörd när han kom med påsen..

Jag vill absolut inte skryta med att jag har sveriges vackraste ben även fast en kund på jobbet en gång sa det till mig, hon var ju iofs lite psykiskt störd men ändå. =) Så här blå blev jag utav mina skinn legging jag köpt, trosorna jag hade på mig blev helt blåa och lakanen jag sov i blev blått. Jag har kvittot kvar, tror ni jag kan få tillbaka pengarna???  =) Beror på hur snälla Åhlens är... men jag går inte därifrån utan åtminstinde ett tillgodo kvitto, nån måtta mitt herrskap. Man vill ju inte se ut som en smurf heller. Hade byxorna gjort så jag bev gyllenebrun hade det vart en helt annan sak...

 

Jo en sak till..

 

Så här ser mina loppis stolar ut, jag har två. Tänkte nämligen om jag skulle måla dom vita och sätta på detta tyg, vad tror ni?

 

 

Oj det syns ju inte. Det är iaf lite ljusblått med röda små blommor, görs sig nog bättre om stolen är vit. Osäker som vanligt...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ska bli spännande att se trallen sen. Då kanske vi kan köra grillningen då istället.

Synd att hon kom på sig själv med brädpriset... annars hade det ju slagit mitt - jackan för 1,80 kr! :)

Hörs och ses. Kram kram

2010-05-09 @ 13:28:04
Postat av: Anna K

Har du vare tillbaka me byxorna? Vist att de kan stå i dem eller på en lapp som satt på dom när du köpte dom att de kan färga av sig. Då tänker man ju främst när man har dom på sig, inte att de ska färga när man inte har de. Så tillbaka till affären ögona böj =)

2010-05-10 @ 10:50:19
URL: http://anderssonhill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0