Akuten...

Igårkväll när alla i famljen hade lagt sig så vakna Ebbe av att han spydde. Det var spyor i hela sängen. Vi ringde så klart vårdupplysningen och när ett barn har ramlat och slagit huvudet och sen spytt så är det viktigt att man åker in och kollar sa dom så det var bara att ringa markos pappa som får komma och hämta oss, som ni alla vet är ju våran bil på reparation.

På vägen dit så blir Ebbe jätte ledsen och spyr betydligt mer ä vad han gjorde i sängen. Nästan så han inte ficknån luft, han var jätte rädd stackarn. Vi fick komma in på en gång, på rummet men fick vänta på läkaren. Där inne spydde han ännu mer och då kom en ung undersköterska och sa, "nej men oj, det kommer ju makaroner, vill ni ha papper?...

Hahaha.... joo jag har hela tröjan fullt med spyor, såklart man vill ha papper. Och efter det kom en jätte trevlig ung underläkare och kollade på Ebbe. Allt såg bra ut och han trodde inte att kräkningen berodde av fallet eftersom det har tagit sån tid mellan fall och Spyor så han trodde det var antingen virus eller matförgiftning.

Hur mår Hannes och Sixten då? Inge tecken på magsjuka där? Sander?

Det här tog en timme.. När vi var sist på astrid lindgrens sjukhus så tog det 12 timmar. Otroligt att det är sån skillnad. NU ligger min lilla skrut unge och sover här bredvid mej i soffan.. Sovrummet luftar jag ut och det är kallt därinne, det är ju för fader bara 5 grader ute. Me like, längtar till julen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Nej men åh, stackars lille Ebbe! Pussa honom så gott från mig.

Skönt att han är piggare idag i alla fall. Hoppas verkligen att han orkar med ett besök från moster och onkel Johan på fredag. :)

2010-09-29 @ 16:39:49
Postat av: Johanna

Nej men åh, stackars lille Ebbe! Ge honom en puss från mig.

Skönt att höra att han är piggare idag i alla fall. Hoppas verkligen att han orkar med ett besök av moster och onkel Johan på fredag. :)

2010-09-29 @ 16:41:18
Postat av: Johanna

Fan... blir alltid så här när jag ska kommentera. Först ingenting... så skriver man igen. Och vips - två stycken! :P

2010-09-29 @ 16:41:58
Postat av: Mekko!

Välkommen in till min blogg! Jag säljer massa olika saker i bloggen som ex , smycken , hårvårdsprodukter , kläder, skor och skönhetsprodukter. Allt är väldigt väldigt billigt , gratis frakt och helt nytt. http://mekko.blogg.se

2010-09-29 @ 17:16:30
URL: http://mekko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0