...

Idag har jag och Ebbe varit på öppna förskolan. Vi tog bussen kl 09 som gick till lassaretet så fick vi gå därifrån. Det var inte igår man åkte buss direkt. Ebbe satt och kollade på alla som gick på och av. Nej, buss är underskattat, det ska jag åka fler gånger.

Alltid ett nöje att komma ut, vi hade trevligt på öF, jag och Ebbe delade på en matlåda eftersom vi sedan gick ned på stan och inte hemåt direkt. Jag gick raka vägen till Kappahl och bytte den overallen som vi fick av Markos föräldrar.. Den var alldelles för stor. Strlk 86, han höll ju på o drunkna i den. O då säger kassörskan, men var beredd på om han växer ur 80 i februari så finns det inte en chans att du hittar en större, då är alla slut. Men vad ska jag göra, kan ju inte låta han gå runt  en alldelles för stor overall fattar hon väl.

Sen satt vi oss o fika MEn jag sprang in på Hm och köpte present till Ingrid och en tröja till mig. Kände att jag var tvungen att unna mig det efter allt som hänt.

Sedan gick jag hem från stan, tog exakt en timme. Och nu på kvällen har jag kört Zumba.



Det är faksikt skoj men jag har ju laddat hem det så jag har det på datorn. Man blir ganska trött på samma pass hela tiden och samma snack och samma instruktärer. Det är ju bara ett pass på skivan... Men men...

Jag och LInnea körde ju kotrakt i somras och skulle då gå ner i vikt, det här var för tre månader sen. JAg väger exakt samma, har samma mått på kroppen som jag hade då. Inte klokt. Men nu ska jag ner...

Snart är det Ebbes kalas.
Släkten som kommer på lördag bjuder jag över kl halv två, ni som läser, det blir ingen lunch utan det bjudes mer på bullar och tårta. SÅ kom mätta. =)

Vänner, på söndag bjuds det på pannkakstårta. Ni som inte vill att era barn ska få i sig det får säga till så kanske jag kan ordna upp nå annat.

En fråga till alla föräldrar
Ebbe har jätte jobbig nattsömn, han har börjat vakna nu flera ggr om natten och bara står upp i sängen och grinar så tårarna rinner. Han har ju alltid fått legat hos oss så mycket han vill, hela nätterna men det var ju ett tag sen jag började lite smått att han ska sova i sin säng. Jag ger honom välling antingen i soffan eller så ligger jag bredvis honom i våran säng, sen lägger jag honom i hans säng. Sover han då så går det bra. Men när han vaknar och skriker sådär, vad ska man göra? Försöka låta honom vara, eller ska jag gå n varje gång och lägga ner honom och sen gå ut, vissa ggr somnar han om, andra inte. Han dricker inte välling på nätterna utan bara vatten. Jag brukar gå upp o ge honom det oxå o sen somnar han men sådär vid tre tiden ger jag upp, då tar jag han till oss så får han sova med oss hela natten. Är det dumt? JAg tror jag vet att det är det men man är ju såå trött. Har ni några tips??





Kommentarer
Postat av: Madeleine

Miliam har också vaknat till flera gånger när han väl somnat på kvällen.

Men nu har vi bestämt oss att han ska somna själv i sin säng, för då kommer han lättare till ro själv, om han vaknar på natten.

Så vi kör 5 minuters metoden här hemma nu ...

Har gjort 2 kvällar, tog 35 minuter ... Men vaknar inte en enda gång förrns han vill äta då.

Det är hemskt !! MEN jag ska inte ge mig ... måste ge de en chans.

Vet inte om de är nåt ni vill testa, kanske inte är så roligt mitt på natten å köra de ...

2010-09-27 @ 22:04:33
URL: http://madeleine-linevik.blogspot.com
Postat av: Lina

det är väl klart att det inte är dumt att han sover i eran säng??? Om inte ni störs av det så... De ända de vill ha är ju lite närhet:)

2010-09-28 @ 12:41:16
Postat av: pauline

har även jag haft problem med ellen. hon har vaknat typ en gång i timmen, fast hon har legat i vår säng, och det enda som fått henne att komma till ro är lite välling. men förra veckan kände jag att ja verkligen inte orkade mer och fick lite råd av bvc.. så nu somnar hon i sin säng, vaknar hon och är ledsen sitter vi med henne på sidan och klappar och pratar lite tyst med henne. jag trodde det skulle bli skitjobbigt men det gick bättre än vad jag trodde.. inatt sov hon 8 timmar i streck, och det är efter 6 nätter med den här "metoden".. såklart jobbigt när dom skriker, men vet man att det leder till något bra så kämpar man där mitt i natten. hoppas de blir bättre.. /Pauline

2010-09-28 @ 16:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0