Hemma igen...

Då var vi innanför dörrarna på Syrenvägen igen då. Kom hem igår, så skönt men oxå tråkigt för på måndag börjar vardagen igen, iaf för Marko som startar upp på jobbet.

Tallinn... Det var underbart skönt att vara där igen. Det var tredje gången gilt och den här gången kände vi nog att vi gjort den staden. Visserligen kan man åka dt igen för det är bra mysigt men inte i två nätter. Nu har vi ju sett en hel del, det som är värt att se enligt oss iaf och det är ju gamla staden. Så himla mycket fina gamla byggnader som har. Fint väder hade vi första dagen då gick vi bara runt och strosade, och ja, shoppade gjorde vi en hel del oxå. Marko som aldrig köper något till sig själv hittade en t shirt, en lång ärmad tröja, ett par chinos och ett ölglass.

Ebbe fick en jätte söt sjömans dräkt som ni ska få se på bilderna nedan.

Jag, jag fick två linnen, två t shirtar, två par örhängen och en höst jacka. Väldigt med fynd man kan göra i en del butiker men det mesta är ju glitter på allt. Man märker ju vissa som är från landet eller inte när man går o glor på folk på gatorna. Det är inte klokt hur vissa går klädda tycker ja. Glitter överallt på kläderna.

Två kommentarer jag skrattar än idag åt var dessa som Marko klämde ur sig.

"det här är ju den finaste restaurangen i stan" (Då ska ni veta att vi har varit på den restaurangen och sen en till)

"Men, den här baren brukar ju aldrig vara öppet
" (då har vi varit i stan i två dagar)

Hade Marko en blogg hade han skrivit att han skrattade åt denna fras som jag gjorde.

"i take a läx sallad" Hahaha....

men man är bra bekväm när man åker iväg på resor. Bror min ringde ocg jag berättade att vi var i Talinn och att det var tredje gången gilt Då frågade han, ni äter på samma reaturanger och fikar på samma fik antar jag?
Och det var precis det vi gjorde. MEN, efter det samtalet så sa jag till Marko, nej nu jävlar slår vi på stort och går o sätter oss på ett fik vi aldrig varit på. Och vad händer, joo, vi får in den mest äckligaste kycklingsmörgåsen som skådat denna jord. Så hädanefter går jag till det fik jag känner till. PUNKT slut.

Ebbe fullkomligt älskar att vara borta från sitt eget hem, haha. han älskade båtens lekplats och var jätte snäll i vagnen varje dag vi strosade runt. Härliga grabb. =)
Och i Talinn tog han sina första steg, elva stycken för att vara exakt.

Idag har jag skickat iväg grabbarna för jag håller på o packar. Det är ett evigt packande nu känner ja men imorgon anländer vi på Malta och där ska vi vara tills på torsdag. Härligt ska det bli.

Så nu måste jag sätta lite fart, jvla ryan air som inte tillåter mer än 15 kg. Hur i helskotta ska jag få med mig alla grejer till både mej o ebbe. Jaja... Vi får väl se om vi kommer med det där flyget ens, har ju haft problem sen jag bokade biljetterna tycker ja. Hej så länge...

Här kommer lite bilder från resan... Ni som har facebook kan titta bort för ni har redan sett dom. =)














Hade jag vetat hur man lägger in videoklipp hade ni fått sett hans gång stil på några steg men nu kan jag tyvärr inte det.
Neeej hämta resväskan i källan kanske...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0