MALTA

Forst maste jag saga att jag har inte det sista bokstaverna pa tangentbordet langre for Ebbe har varit har o tryckt. Dom ploppar val upp efter nagra dagar kan jag tro. Vet inte hur man gor for att fa dom tillbaka heller. Drygt som sjutton ar det.

Men iaf, nu ar vi hemma fran Malta. Det har varit fyra harliga och skona dagar men oxa valdigt anstrangande. Jag har ju varit sjalv som ska ta hand om packning varje dag, matning, ombyte, skifte av bloja, badning, tvattning. Alla ni som aker utomlands vill ju ha avkoppling och ro, fick jag det, NEJ. Jag sprang efter Ebbe hela tiden varje dag for han skulle ju minsann inte sitta still och leka for sig sjalv som andra barn gor, han skulle ga, hela tiden, och till poolen. Och jag gillar ju inte sa dar jatte mycket att bada men klart jag badar med honom. Fick ju lite hjalp av mamma syrran och Johan saklart ox[ sa lite sol fick jag val men om folk tror att man kommer hem  brun, Ga och lagg er. Jag ar vit.

Flygningen gick bra dit. han sov de va forsta timmarna och de andra tva ville han ga fram och tillbaka i gangen och halsa pa folk. Sa fort ngn slanger ett oga pa honom sa borjar han genast prata med dom, lite roligt. han ar faktiskt en riktigt charmor pa det viset, han ska snacka med alla. johanna sager att han kommer bli precis som Emil. Hujedamej sager jag da.







Jag Ebbe och mamma betalade 4000 kr for fyra natter och flyg hit for allesammen. Det kan vi ju saga vad en billig peng men da aker man ju ryan air och sen var ju kanske inte hotellet riktigt sa mysigt men det funkar utomlands helt klart. Ni ser ju p[ bilden vilken klass rummet hade. Det tr[kiga var ju att det var precis lika dyrt dar som har hemma. Aker man utomlands vill ju iaf jag kunna shoppa billiagre men det gjorde man ju inte. Och fanns inte sa mycket att shoppa heller p[ bugibba dar vi bodde. Bara souvenir butiker nastan och det stod tamefan I LOVE MALTA pa allt.

Dag 1







Vi gick forst pa en liten morgon promenad och bilderna visar vart vi gick.
Fanns ju bara klippor just har dar vi gick runt vid varat stalle forsta dagen sa vi hittade pa ett stalle dar man bade kunde bada i havet och sedan tre pooler. Perfekt for Ebbe.





Det har var nog anda dagen jag fick ligga tva timmar ostord pa solbadden. Annars fick jag nog inte sa mycket sol pa hela resan. Fick ju som sagt halla mig i skuggan. Men men... vad gor det egentlligen. Vill iaf inte visa min bleka hy for ngn.



Folk pa hotellet tyckte inte jagvar rirkgit klok som lat min son krypa runt, han kunde ju fa infektioner, men vad hade dom tankt, att jag ska bara omkring pa honom 24 timmar om dygnet eller. Puckon. MEN, skitig blev han.



Lanar mormors hatt



At den godaste chicken wrapen..



H'r busar och gosar han med Johan. Vi har markt att nar Ebbe vill gosa sa gor han det med hela huvudet, han vill liksom gnugga huvet emot en.. Gullunge.

Dag 2

Den blaa lagunen horde vi om att man skulle besoka sa da satt vi oss pa en bat och korde ut som den. Den platsen var overskattad vill jag lova, och da talar jag for alla. Jag hade tankt mig jatte blatt vatten sa som i filmer och det finaste vita stranden men det fick jag ata upp. Den strand som fanns var stenig och inte alls lang. Det var klippor pa vardera sida sa man fick inte valja sida heller. Alla lag som packade sillar. Neeej dit ska ni inte aka om ni ska till malta. Lagger ut lite bilder sa far ni valja sjalva.







Pa baten fick man heller ingen ro, han skulle ga omkring och glo pa folket.











pa den lilla stranden lag vi. Ni ser ju sjalva. Skit krangligt att komma fram med vagnen, smala klippor fick man ga pa och i vattnet for den delen. Inge barnvanligt men ar man sjalva kanske de ar okej, neeej foresten, jag skulle inte aka dit igen.







Pa kvallen gick vi ut och tog en ol... Det var gott. Och det var den enda olan jag drack pa resan. Lite skillnad nar man aker ivag nu an forr. Ni skulle bara veta vad vi gjorde da nar jag och Ilona var pa kos eller nar jag o anna var pa cypern, Nej usch det vill jag inte ga in pa mer.

Dag 3





Vi hall oss vid poolen pa hotellet, lugnast sa nar vi har den har lilla med oss som vill bada typ hela tiden.



Tva favoriter Ebbe har....


Glass



Och fotter....





K'rleks paret som stannar ytterligare fem dagar... Inte tt dugg avis, var underbart att fa komma hem igen, haha



P{ kv'llen gick vi ut och at pa en pasta restaurang, det var val sadar gott tycker ja. Ebbe var vaken hela tiden sa jag minns inte helt hur det smaka om jag ska va arlig, blir lite stressad av hans gnall nar man sitter ute faksikt.. man kan inte direkt slappna av da.

Dag 4



Alskade barn, sa klart han maste fa lite glass nar man ar pa semester...



Resan hem gick oxa bra, han sov nastan hela tiden.

Tusen tack Johanna och Johan for att vi fick folja med er pa eran resa. Och tusen tack mamma som bj;d med mig och Ebbe.



Kommentarer
Postat av: Erica

Sötaste Ebbe! han blir så stor!! måste komma å gosa me han snart! hoppas allt är bra!!! kramar

2010-09-11 @ 10:55:22
Postat av: Ilona

ME LIKE!

2010-09-12 @ 18:04:45
Postat av: Johanna

Vi tyckte bara att det var så mysigt att ni ville följa med. Kändes faktiskt riktigt tomt utan er första dagen där. :)

2010-09-15 @ 11:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0