Ska det vara så svårt...

Jag har flängt runt inte hela dagen men iaf två timmar och kollat på erikslund samt bäcby efter ett par helt vanliga röda klackskor. Jag hittar tamesjutton inte ett enda par. Inte ens i dom vanliga affärerna, har även kollat lite på loppisar men nej...

Imorgon ska jag till frissan, äntligen, som jag tjatar om det men denna sommar har varit förjäkligt. Usch så jag har kännt mig fruktansvärt ful i detta hår alltså. Ser sååå snygga tjejer i deras mörka hår var jag än går och r bekymrad över mitt oranga. När ska jag få bli mörk igen?  Haha....
Josse som klipper mej säger ju tom att mitt hår mår bäst som mörk... men så ska ju jag alltid krångla till det och göra det motsatta så tröttnar jag efter trre sekunder. Men som sagt, ska bli ljusare iaf imorgon och klippa ngn frisyr så jag kan ha utsläppt kanske på brölloppet.

Här hemma kommer vi inte heller ngn vart. Nu har det varit mycket med semestern att plånboken nästan är tom. Men vad gör man inte för lite semester. Tänk vad man kommer tycka att man har mycket pengar sen när båda har ett jobb, nu får man ju inte prutt summa varje månad. Inte klokt hur f kassan tänker. Stackars dom som inte haft ett jobb att räkna ut sin ersättning på som bara får leva på 3000 kr i månaden. Hur sjuttsingen klarar dom sig.

Fattar inte familjer som bara tar ut 3 dagar av sin föräldra ersättning och som har mycket högre hyror än oss att dom får det att gå runt. Är det jag som handlar för mycket eller äter vi konstigt?? Hmmm.. ska nog ta hit den där Charlie från kanal 3 så jag får klarhet i detta. Haha

Snart fyller min lilla pojke ett år, inte klokt vad tiden gått fort. NU kryper han här hemma som aldrig förr, han går några steg då och då och man ser å honom att han tycker det är jätte kul och ser så stolt ut. Han har åtta tänder och säger mamma och pappa. Underbara pojk.

När jag fyller är jag inte så mycket för att bjuda hem på tårt kalas men min pojk ska ha kalas... Så det så. Och alla er som jag har bjudit. Ebbe förväntar sig absolut inte några paket för jag förstår att man inte kan köpa till alla sina kompisars barn hela tiden men att hans kompisar närvarar på hans ett års dag måste han ju få. =)

Neeej om man skulle ta o vila lite samtidigt som Ebbe så man orkar med sin kvälls promenad.
Imorgon kanske jag ska gå på mitt första zumba pass med Lina, vi får se om jag hinner. vore ju allt lite små roligt.

Neeej hej på er




Kommentarer
Postat av: Frida - Nybliven tvåbarnsmamma

Du shoppar för mycket Emma :) Nej då, klart det är tufft! men man får prioritera=)

2010-09-14 @ 15:38:26
URL: http://feurdas.blogg.se/
Postat av: Ilona

Varför har jag inte blivit bjuden på kalaset?

2010-09-15 @ 23:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0