Vad ska jag rösta???

Herregud, hur ska jag lägga min röst? dagen är ju snart här.
Jag har noll koll, och då menar jag verkligen noll koll.

Vad som gynnar mig mest nu är ju såklart ett jobb, att få lättare en fast anställning och jag tycker då såklart att utbildning ska gå före. Man ska väl ha lite förmåner när man studerar, eller?

Sen tycker jag att alla familjer ska få välja själva hur man ska göra med sina föräldradagar? Varför ska andra bestämma att pappor ska ta ut halva kakan för, de gynnar ju inte alla familjer. Snarare tvärtom, oftast är det ju karlarna som tjänar mer, tyvärr, och stannar domhemma förlorar man ju på det ekonomiskt. Jag säger inte att jag inte tycker att det är bra att pappor är hemma, absolut är det det. Fär både barn, pappa och mammor. MEN, jag tycker man ska få välja själva.

Sen tycker jag att jag betalar oerhört mycket pengar till både försäkringar och A-kassan varje månad men när jag väl behöver hjälp, då ska det krånglas till som fan. Gör det lättare så folk får den hjälp dem behöver. Jag säger inte att folk ska gå hemma o stämpla istället för att jobba, nej nej nej, men om man inte har ett arbete och man har betalat sin del i flera år så ska man kunna stämpla om de behövs.

Neeeej detta måste jag klura på.

Kommentarer
Postat av: Frida - Nybliven tvåbarnsmamma

Nej den riktiga barnmorskan klippte jag bort. Det är Tina, uskan det där=)

2010-09-15 @ 20:46:18
URL: http://feurdas.blogg.se/
Postat av: Stephanie

MODERATERNA -är de som driver just dessa frågror bäst. Utan att ljuga.



www.muf.se eller www.moderat.se

2010-09-17 @ 20:37:11
URL: http://steppastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0