Finland...

Semsterlivet i Finland är över och det har varit alldlels underbart mysigt att spendera den med familjen. Inte för att vara elak mot mina vänner för er älskar jag att umgås med oxå men jag skulle klara mig bra med bara min familj, vi är nästan som bästisar hela högen. Tänk vad härligt att känna så om sin familj...

Resan hade inte blivit densamma utan farmors eviga tjat om att barn ska dricka mjölk, farfars kommentar när vi skulle åka hem, "det är ju bra tråkigt att bara vara två", pappa och syster Saras närvaro, Johans humor, Stinas skratt, Ingrids vänlighet, Fille och Ulricas pusch på kortspel, Johannas shoppinghumör etc. Vad mina barn bidrog med var mest högljuddhet, Ebbe sprang hej vilt och skrek (men han hade roligt), jag och Marko efter och skrek, "aja baja", "försiktigt nu", Neeej neeej... Och Ludde, han bara är. Hans lugn kompenserar ebbes vildhet. =)

Neeej vilken lyckad resa alltså, jag lägger ut lite bilder.



Båtresorna gick över förväntan, kändes inte som 12 timmar heller. Ludde är ju lugn mest hela tide så han märker man inte mycket utav, drygt att inte ha med vagnen bara men han fick låna Stinas vagn eller så gick vi med bärsele. Här sitter vi och kollar på utsikten...




Bollhavet var roligt...




Bilresan på Finlands sida tog 4 timmar drygt och vi behövde endast stanna en gång för amning. Mina pojkar är så duktiga.



Här är vi vid molpe badet dit vi alltid åkte som barn.



Lite mys mellan barnpassning hann man väl med...





det var den enda dagen vi hade sol


Ebbe framför ett av husen...



Nya kepan från halpahalli, motsvarande galne gunnar.



En dag var vi in till vasa och shoppade lite. Vi gick på en taco restaurang som vi systrar åt på sist vi var där och det var gudomligt gott, jag tog chicken burritos.. MUMS



Fina Stina



Fina Ebbe på väg till båten, på väg till svensk mark



Det här var super duper kul tyckte Ingrid och Ebbe



Kan lika gärna lägga ut denna bild för tom min egen farfar har sett denna aktivitet flera gånger, vad jag vill mena med den här bilden är att det är såna här bilder jag är med på på våra semestrar. Tror inte jag har många bilder på mig och pojkarna ihop utan det har mest varit på marko hela tiden. Det är inte så kul att vara med på en bild som man har tjatat sig till... Haha...Så sätt är karlar helt värdelösa.

Hade inte så mycket kort för man hann aldrig ta några, Ebbe var ju vild från morgon till kväll. Haha

I helgen åker vimot gävle och campar, det har redan bärjat klia i fingrarna på mig här hemma. =)


Kommentarer
Postat av: Frida

fina kort Emma! jag får magsår av att tänka på en finnlandsresa med mina :)

2011-08-10 @ 08:46:23
URL: http://missfeurda.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du är min bästis också... :)

2011-08-10 @ 20:32:28
Postat av: annaru

åh vilka fina kort på ebbe och ludde <3

2011-08-12 @ 11:27:09
URL: http://annaru.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0