Tiden rullar...

Oj, tiden går fort nu för tiden, har inte hunnit eller känt någon lust att blogga. Man har så mkt annat för sig men ibland kommer det lite tid över.

Jag är klar med nästan alla julklappar redan, otroligt för annars brukar jag stressa mig igenom stan typ 22-23 dec. Men i år koncentrerar vi oss på barnen bara både i min familhj och Markos så det har varit rätt lätt.

Julen firas hos mamma, det kanske jag har skrivit. Vi ska först träffa hela släkten ute i deras nya hus, äta gröt, tomten kommer och sen klä granen. Sen drar vi tillbaka till Sala och är i deras "gamla" hus. Kommer bli så mysigt.

Igår var jag hem till Lina på tjej middag och det är ju alltid lika trevligt. Kände mej inte så pigg o alret för har gått och fått en förkylning men vad gör man inte när tjejerna träffas och man blir bjuden på mat. =)

I förrgår upptäckte jag att Ludde har fått sin första tand. Jag blev alldelels till mig av lycka, haha. Vet inte vad det är med mig men helt plötsligt har jag liksom blivit så skör och rädd att ngt olyckligt ska hända. Så fort Ludde sätter i halsen ryser det i hela kroppen min och jag tror han ska kvävas av puren jag ger honom vilket är typ helt omöjligt att han kan göra. SÅ var jag inte med ebbe. Vi satt och pratade igår allihoppa vad konstigt dt egentligen är att man är mamma. Tänk att man har två personer runt i kring mig som faktiskt är mina. Jag har "gjort" dom. Neeej livet bara rullar förbi en... snart sitter man där och ska fylla 50 år. Puuhuuu, jag vill inte.

Neej nu kommer bilder för nu finner jag inge mer att skriva ner.







Joo nu när jag ser sängen så kom jag på en grej. Blev jätte glad. I mammas nya hus så har ägaren innan sagt att hon ska lämna kvar allamöbler som hon hade i huset och där står det två lika dana barnsängar, gamla, som jag ska få ta hem till Ebbe och Ludde. Jag ska måla dom vita men det komemr bli så fint i deras nya rum. Ska inreda det lite lantligt men ändå med mycket mycket färg. Kul att man har projekt kvar här hemma. Haha.. Annars hittar jag på nya vett ni. Mamma har redan en jätte fin barnsäng som vi hade när vi var små och säkert som hon hade när hon var liten som jag oxå skyulle ha fått tagit men det är nog finare med tåv lika dana... Jaja.. Nog om det.



Men alltså, är han inte en av dom två vackraste ungar som finns på denna värld så säg. =)





Ebbe sov hemma hos mommo och vaari igår men så fort han kommer hem så ska det sättas igång och ta julbilder. Jag har köpt lika dana bodyns åt dom och en varsin tomteluva. Önska mej lycka till. =)


Kommentarer
Postat av: annaru

haha jo han är ju så fin så säg ;) ebbe oxå för den delen, puss!

2011-12-20 @ 21:29:08
URL: http://annaru.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0