Cv

Har suttit några dagar nu och fin skrivit på mitt cv. Det är ju inte en lätt uppgift direkt även fast man vet exakt vart man har jobbat och när. Det är ju det här att det ska se bra ut oxå. Men hur himla vitkigt är det egentligen hur man lägger upp texten, det är ju innebörden som räknas.

Och sen när jag väl var färdig och gick ut på arbetsförmedlingen och skulle söka några så är det typ inga som tar emot ansökningar via e post utan man måste bli medlem på någon sida och skriva in all information igen på deras data bas. Då blev jag irriterad. Visserligen att man kan kopiera texten från mitt privata cv men man måste ju ändå hålla på o klicka i massa annat. Neeeej fy!!

Har iaf sökt ett jobb i sala faktiskt, ska öppna ett nytt lss boende men vad är chansen att man får det när man ska ha barn om nån månad. Känns ju jätte löjligt att skicka iväg ansökningarna när man bara kan visa upp sig och jobba i två månader kanske och prov anställningen är på 6 månader. Neeeej förstår mig inte på detta samhälle faksikt. En annan sak som jag tyckte var väldigt märkligt är att enligt a kassan regler så måste man vara arbetssökande på heltid för att man ska på stämpla efter att sina 75 dagar är förbrukade. Om man har en tjänst på 25 % så måste man helt enkelt säga upp sig från den för att få stämpla. Är det inte märkligt?? Det är väl bättre att jobba lite grann än ingenting alls??

Idag har jag och Ebbe iaf varit på en bondgård kan man säga. min gamla klasskompis bor utanför tillberga och har typ 2000 grisar, 4 hästar, tre hundrar och några katter. Men fy fan vad grisar stinker alltså, jag höll på o dö medan Ebbe glatt sprang runt där. Och storleken på en sån bjässe, Bettan sa det att svimmar man omkull inne hos dem bjässarna kan man ju säga adjöss till livet, då blir man uppäten. Så jag höll avståndet mina vänner.

JAg trodde Ebbe skulle tycka det var roligare att klappa o sitta på hästarna men det gjorde han inte. Har jag tur blir han ingen ridmänniska för jag är rädd för hästar. Går gärna inte allt för närma. Det var väl katten som fick några klapp från min sida idag.

Imorgon ska jag jobba några timmar sen möta upp en kompis på simhallen och göra några längder och sen sallad. På lördag ska vi ut på isen och pimpla med MArkos föräldrar och ha med oss korv med bröd o varm choklad. Varför är det alltid så att det är maten man mest ser fram emot när man ska på ngn aktivitet. Man är ju bra galen alltså.

Nu några bilder fårn idag sen ska jag slänga i kläderna i tvätten, som sagt, doftar inte rosor inne hos djur inte.







Jag vet inte vad jag tycker om fullvuxna grisar alltså. De finns ju inget charmigt alls med dessa djur. Lika så hamstrar och sånt skit, vad i helvete ville man ha såna djur för när man var liten. Gör ju ingen nytta.



Vi valde helt fel dag att åka på sånt här, kallt, blåsigt och halt.







Han gillade hunden iaf och krama o pussa på henne...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0