Hemma igen...

Har varit på hyttetur som man säger så fint på norska, i åmmeberg som sagt. Det blev mycket mat och godis vill jag lova. Fortsätter jag såhär så ploppar väl en Ebbe storlek som han är i nu ut om tre månader. Gud bevare mig väl säger ja...
Nog om den resan =)

Idag har vi varit på ikea, det blir dyrt när man slänger ner lite små saker över axeln. Vi behöver inte diskutera vad slutsumman blev men vi kan säga så här, vi gick in med en nyinköpt villevalla mössa till Ebbe och vinter handskar och kom ut utan. Det var ingen som  hade lämnat in dem heller så jag blev så förbannad på mig själv när jag satt på han de nya mössan redan idag. En av fröknarna sa häromdagen, Ebbe har väldigt mycket olika mössor, är det arvegods eller gillar du att shoppa mycket?? Hmm.. han är ju inte strandsatt men den nya mössan var väldigt fin och ny, så ovärt att behöva köpa en till men det måste jag ju nu.

PÅ hytte turen hittade jag ett par vitröd randiga gardiner som jag tänkte sätta upp här efter att vi piffat till köket lite med hyllplan och annat smått o gott och det blir så dammigt. Vill storstäda när jag köpt ngt nytt. =)

Imorgon ska vi på 30 års kalas, min kära syster fyller år. Ska bli jättte roligt att träffa hela familjen, vi skulle bli 20 st. =)



Jag kanske vill ha ngt sånt här i sovrummet istället, men vi får se vad jag hittar på olika loppisar i framtiden. Sysrter hade hittat ett jättefint skåp för 300 kr på strömbacka idag men jag kände att jag inte skulle hinna åka o hämta det. HAr ju ingen bil just nu och orkar inte både låna bil o kärra för det. Det går nog åt innan bilen är fixad så det får jag nog säga ajö till tyvärr. =)

NU ska jag duscha och greja.. imorgon ska jag försöka mej på en sådan här frisyr för att känna mej lite festlig men svårt när man känner sej som en köttbulle..



Vad tror ni? haha, skulle jag passa in på ett 30 års kalas?

neeej nu ska jag måla min pigtittare, sängen är klar iaf o sen har jag ett hyllplan kvar. Ska byta hissgardin i sovrummet sen så Ebbe kommer få våran som är vanlig vit så kombinera jag mej färg på annat. Jag ska nog ha nå randiga hissgardiner i vårat rum sen. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0