torsdag imorgon...

Jag är ledig som vanligt. Så få pass har jag. Jobbar inte förrän på lördag. Jag vet inte vad jag hittar på när inte Ebbe är hemma. Idag har jag som sagt sökt lite jobb. Jag kollade på olika gruppbostäder på västerås hemsida och skickade iväg en intresseansökan även fast dom inte har någo ansökan ute, men vad gör man? Jag skulle tycka det var jätte roligt att få jobba på gruppboende igen med utvecklingstörda som jag gjorde i Sala. Bästa jobb jag har haft, man tyckte nästan alltid det var så roligt att gå dit. Det är väldigt längesen jag sken upp som en sol när det var jobbdags.

Idag när jag hämtade Ebbe på dagis hade jag packat med mig matsäck och vi gick till lekparken. Han var grinig hela vägen dit, där, och när vi åt. Vad gör dagis med våra barn?? Haha....
Det var ju underbart väder så mellan varven var han glad så vi var ute 1,5 h iaf.

Alltså, jag är nog den mest veligaste människa jag mött. Jag har köpt trä färgade bokstäver EBBE. SÅ fick jag för mig att jag skulle ha dem i färg, så jag sprayade dom gul, blå, grön och röd. Sen märkte jag att nej det här var inge fint. DÅ sprayade jag två st röda och två svarta. Men då tyckte jag inte heller det blev bra så nu ska alla bli svarta o sen måla vita prickar.

Sen ska jag köpa plywood, heter det så? Och såga ut en elefant och en giraff och sätta upp på väggen och köpa några roliga tyger och smacka på. Den där vita väggen på Ebbes rum är förfärligt tråkig.

Sen måste jag köpa lite blomkrukor eller så till hans fönsterbräda. Vad har ni i erat barns fönster??

Imorgon ska jag städa och sen hinna iväg o simma eller gå på promenad. Usch så man går upp nu. Väger 73 kg redan, det är fy skam. Chokladen ska ut ur mitt hus NU. Och den kommer inte in igen förrän väldigt länge. Så man håller på gott folk. =)

På redag får jag besök av Lina, JOhanna och Ilona samt barn. Ska bli trevligt Kanske måste handla lite för kylen är helt tom nästan. =)


Kommentarer
Postat av: Malin P

Vilken kul ide med elefanten. just nu har vi bara nattlampa i Liams fönster. innan hade jag plastblommor med metallkrukor(som inte går sönder) men när liam får sitt nya rum blir det blommer och allt. Vikten...mmm känner nu att suget efter mat börjar komma. det är väl så att bebisen samlar fett. de bästa av allt är ju att jobba. då kan man inte äta hela tiden. Får ångest när jag tänker på de. FY!! jag väger inte så mkt än (59kg) men jag vet ju hur lätt dom ramlar på...Vilken vecka e du i nu? har du gått upp mkt nu efter v 20?

2011-02-10 @ 08:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0