Dagens inköp

Jag bloggar för fulla muggar nu för tiden och så få kommentarer. Neeej folk frågar mig, men varför ska du hela tiden ha kommentarer, va fan, det är väl roligt om folk uppskattar det man lägger ut och tycker det är roligt.

Idag har jag varit i himlen människor. Jag sprang som en tok för att leta efter adidas väskan till Ebbe men det var INGEN affär som hade den inne. Typiskt.
Tänkte inte mer på det utan gick in på polarn och pyret. 70% rea. Jag hittade ett par snor gröna manchsester byxor och en svart långärmad tröja för endast 125 kr. Det är ju inte klokt vad billigt med tanke på att det där Pét som sitter på kläderna. Jag gick och kollade länge länge men just nu har jag inte sådär jätte mycket polar och pyret inkomst för att handla allt jag ville ha men jag tror jag och Marko ska dit näsat vecka och kika vad som finns kvar för i så fall köper vi nog vinterkläder till honom till nästa vinter. Frågan är ju bara om det är bäst att ha overall eller köra jacka och termo byxor när han är 2 år. Jacka är ju snyggast.

Jag gick därifrån med ett leende och jag sa till personalen, gud vad glad man blir när det är rea. Haha

Vidare till Kappahl och där fann jag massa vinterjackor med päls på kragen till nästa år men jag nappa inte på någon dock. Såg däremot en grön jacka med päls i strlk 86 som han har nu men känns lite sådär att köpa den när han redan har två overaller. Men sådär när man bara ska iväg o ta bilen till ngn är det drygt att sätta på overallen och den kosatde 125. Jaja, vi får se om jag knallar dit nästa vecka igen, jag handlade iaf en räd pyjamas för 30 kr och åter igen berättade jag hur glad jag blev av rean. =)

Sen tänkte jag att jag bara skulle gå in på naturkompaniet och kolla in fjällrävs väskorna och vad ser jag, 30 % på dem. Det är ju galet vilket tur man har ibland så en svart sådan slängde jag ner i kassen.

Sen var jag förbi arbetsförmedlingen och jag sa att jag hade 75 % tjänst fram till slutet av mars och att jag var med barn och skulle ha i juni. Jag fick en sån här rirkigt sur tant och direkt kasta hon ut kommentaren, "ja men du får ju jobba tills dess". Jag tänkte, lugna ner dig lite, jag ska det.
Sen sa hon även att jag är tvungen att söka ALLA jobb på heltid runt om i sverige. JAg tycker att det är helt galet vad dom kräver av folk.
Ska jag med familj ett barn och ett till p väg söka jobb i kiruna för att kunna jobba där tre månader innan nästa barn kommer. Ska man ta sitt pack till göteborg om man får jobb där då och slita familjen i stycken. Nån måtta får det ju vara. Kan väl vara nått län bort, det köper jag men HELA Sverige. Neeej får jag henne till handläggare säger jag till, kände redan när jag gick mot hennes plats att hon och jag kommer inte gå bra ihop. Sen babbla hon ngt om att man kunde gå på intervju kurser i grupp och träna på att bli intervjuad inför en anställning. Då skämta jag lite grann och sa, nej usch det låter otäckt. Inte en min från henne utan, Nej det behöver det inte vara, det är bra.
PUST

Imorgon väntar dygn pass, kanske ska sätta mig ner och kolla om man ska skriva ihop ett cv då, den där tanten kommer väl vara på mig tills jag hittar ett heltidsjobb.



Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till två prinsar ♥

Helt galet! Då skulle ju marco bli arbetslös om ni flyttade. AMSSUGER!

2011-01-21 @ 11:35:48
URL: http://feurdas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0