Det nya året...

Nu är 2011 här. Välkommen!!

PÅ nyårsafton var vi i Salbohed och umgicks med massa trevligt folk. Det var jag, Marko, Ebbe, Syster, Johan, Anna, MIcke, Maja Åsa och Erik. En hyvens gäng att fira med ska ni veta. Tredje året i rad.

Vi åt kräftsoppa som förrät med vitlöksbröd, och det gjorde vi direkt när vi kom, 17.00. Tiden är så rolig för sen hade vi tänkt äta igen cirka halv åtta nångång men jag tror inte vi åt förrän halv tio, tio. Så går det när man har barn med sig och dem vägrar sova. Ebbe och Maja var inte helt med på noterna den kvällen. Den ena skrek där uppe i spjälsängen och den andra kom ner och visa snorbusar och jag vet inte allt vad hon hittade på för att få vara uppe.

Men iaf, huvudrätten kom och den var så sablans god att jag nästan strök med, oxfile och potatisgrätäng men diverse gottigheter till. Jesus vad gott det var. Efterrätten stod Åsa för och den var gusdomligt god den med, vit choklasmousse med hallon. Sen hade vi köpt ost och kex, chips och godis. Fattar inte att man köper så mycket mat till en och samma kväll.



BArnen fick korv med bröd som huvudrätt, det tyckte dom var helt okej, tre korvar var. =)



En del av gästerna..



Maja var väldigt "mammig" när Ebbe kom, hon ville gärna att han skulle göra som hon sa åt honom =)
Gullungar.



Ebbe vakna runt halv elva och ville gärna vara med gästerna så han fick komma upp, han var vaken fram till halv ett så han fick vara med på rakterna, han tyckte det var så spännande.



Dessa ballonger är sju gånger roligare än rakterna. ALla andra köper ju vanliga raketer som man kan kolla på i typ två sekunder medan dom här håller i några minuter iaf. Svävar långt långt bort. =)







Hela familjen samlade...



Gott nytt år allesammen.

På söndagen där så hade vi bestämt med våra släkt att träffas i salbohed. Först åkte vi till backen och åkte pulka och då ahde vi med oss varm choklad och smörgåsar. Sen åkte vi lite skidor och grillade korv. Kändes som man var i sälen faksikt. Underbart. Att dom inte öppnar upp liften där så fler kommer dit. Bjuder på några bilder..









Ebbe fick åka några varv med med skoterna faksikt, men han rörde inte en min. Likaså när han åler pulka. =)













Vet inte vad han höll på med, med nappen. Roligt såg det ut iaf.


Idag har jag barnfritt. Jag har varit och besökt en dam som jag eventuellt sk börja jobba hos nästa vecka. Det är som sagt dygnspass så man går på tolv på dagen och slutar halv elva på fm. Jag ska iaf gå intro där hela den här h elgen och måndag få se hur det känns. Det bådar gott med lite extra klirr i kassan.

Ebbe ska hälsa på på dagis på fredag och då ska även jag följa med, marko ska ju ta inskolningen två veckor sen på måndagen. Spännande ska det bli men oxå lite sprgligt som sagt.

Idag ska vi på ultraljud så återkommer väl imorgon om jag ser någon snopp eller inte. Haha

Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till två prinsar ♥

fina bilder Emma! Vi körde också med såna ljuslyktor! Kommer köpa såna till nästa år också, fyrverkerier behövs inte!

2011-01-04 @ 20:14:50
URL: http://feurdas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0