Hemma igen...

Tjaba tjena Hallå...

Nu har vi kommit hem efter åter en resa. Var underbart mysigt att vara borta med familjen sådär. Vi var ute mycket då det inte regnade så att säga i trädgården och Ebbe badade, sprang runt och plockade hallon, fiskade i poolen, kastade äpplen i poolen mm. Vi vuxna, vi fikade mest. Oj oj oj vad vi fikade, minst två ggr om dagen. Till min förvåning hade jag bara gått upp ett kilo men jag tycker det kilot bara satts sig kring ansiktet dessvärre.

Nog om det, roligt hade vi iaf. Shoppade en hel del när vi var en sväng in till Askersund. Mysig liten stad det där.. Det blev inte så sena kvällar med mys och kort spel utan vid nio på kvällen var vi nog alla helt sluta. Dessa ungar tar ju energin från en så det heter duga. Men vad hade jag gjort utan min familj, då hade jag inte kunnat följt med för dom tog hand om Ebbe mest hela tiden.. haha

Väl hemma så kliar det i inredningsfingrarna. SÅ fort jag kliver innanför dörren så flyttar jag alltid på ngt, det är e ljuslykta som jag känner står på fel ställe så när jag väl flyttar på den så tycker jag den ska stå ngn annan stans, man har för mycket skit alltså. Men jag är helt inne på mitt tema här i hemmet, rosa, rött och vitt. Det är ju synd jag bara bor med karlar för de kanske inte är den mest grabbiga färgen men barnens rum har lite grönt, vitt och rött tema. Tycker dom färgerna är fina. Ja och lite blått oxå.. =)

Jag är lite inne på att fynda pinnstolar på loppis och måla dom vita. Skulle gärna byta ut vårat köksbord till ett vanligt ist för runt för tycker inte det är praktiskt när man har två barn, det får liksom inte rirkigt plats tycker jag med två barnstolar. Då ser jag framför mig vitt bord med vita stolar, röda barnstolar och en röd duk med vita prickar... Fint va?
Och ska jag ha det så kommer jag förmodligen välja en ek bänkskiva ist för valnöt.. Valnöt väljer jag nästan enbart för vi har ett sådant runt bord. =)

Usch jag har så mkt jag måste ta ställning till, ska man börja inreda hallen eller kköket och hur ska min tatuering se ut... svåra och viktiga frågor i mitt liv.

MEN, det är inte klokt att man tycker dessa frågor är viktiga när något så hemskt som detsom hände i norge är. Fy för en människa alltså. Att man kan bli så sjuk i huvudet har jag svårt att förstå. Jag skriver som Frida, jag är rädd för människan. Man går ju inte säker någonstans. Kliver jag ut en morgon här på gryta kan jag lika gärna träffa på en sån sjuk människa som har bestämt sig för att skjuta första bästa som går förbi, det är ju skrämmande att det finns såna människor.

Neeej Ludde sover och Marko är och nattar Ebbe så vi har faktiskt tänkt att vi ska lägga oss och kolla på en film snart, men jag anser att klockan är alldelels för mkt så fort hon har passerat 20.00 nu för tiden...

Bilder på semester kommer imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0