Lördag...

Idag har jag bara varit hemma. På fm har iofs varit full rulle fom sju imorse. Ebbe är vildare än vildast, han tror verkligen han är boss här hemma nu för tiden. Haha...

Han kastar fjärrkontroller, leksaker och mycket annat ut genom fönstret, slänger vatten glas på golvet, vägrar äta. Han åkte iväg kl 14.00 och då har jag bara fått i honom en halv macka till frukost och några korvbitar till lunch. Dricker gör han ju men ändå, fasiken vad svårt det här är.

Han vill gärna äta med händerna men jag vill inte lära honom det heller för då vill han jämt äta så men mat måste han ju få i sig. En kompis sa till mig, man måste väljsa sina strider och jag håller helt med men vilka strider ska man välja då? Att han inte får kasta, att han inte får slåss, att han inte får äta medans han springer, att han måste sitta ner vid matbordet, att han måste sova i sin säng??? Oj oj oj.

Idag har jag varit ute på promenad, rikrigt skönt. Alla sängar är renbäddade så ikväll ska jag duscha mej ren och lägga mej tidiigt. Igår sov Ludde ganska bra ändå men fyfader vad jobbigt det är att amma den här gången. Förra gången var det vinter och inte varmt och då hade man bara ett barn. De här gången är det super hett och man svettas ihjäl och sen har man Ebbe som springer omkring och vill ha uppmärksamhet.

Neeeej måste dammsuga nu när Ludde sover för min nya matta har kommmit. Men usch så jag vantrivs i vårat kök nu, bänkskivan och kaklet förstör mitt liv helt ärligt!!!  =)

Kommentarer
Postat av: Elin Järn

Hahaha, känner igen det där:-). Sixten äter tre tuggor med sked sedan är han där med händerna. Funkar med korv och makaroner men blir lite väl kladdigt när det är köttfärssås:-). Äsch, man får nog räkna med lite spill och händer i maten om dom ska kunna lära sig att äta med sked ordentligt. Hade en teori om att Sixten skulle få bli hur kladdig som helst vid maten så att han tillslut skulle få nog men men, inte då:-). Du är en bra mamma Emma! Kram på dig!

2011-07-04 @ 22:41:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0