Stugan...

Det var skönt att vara borta några dagar.. Men för ett pass alltså. Det är ju bara klippor och sen brygga ut utan staket och Ebbe sprang ju runt där som aldrig förr. Man kunde ju inte släppa blicken för en sekund. Tur han tycker om att åka båt och fiska så man fick liten egen tid när Ludde låg och sov. Hann väl sola en halvtimme iaf. Haha

Ja, vad gjorde vi. Fiskade, åkte båt, åt, basta, badade, kollade på pippi, åt kakor, åt chips, åt godis, grillade. =)

Bjuder på lite bilder men tog alldelels för dåligt med sådana.



Skvaller tidningar och dator på semestern... =)



Och såklart en skål chips...



Ludde åt han med på denna semster, han bara äter och äter och äter









JAg gjorde ordning lite vatten på den plats vi alltid lekte när vi var små... Fast då hade vi även små grodor som vi hade plockat upp längs vattnet och lekte med.. =)



Han donade så där ett tag...





Sen fick vi besök av en rent ut sagt galen svan, fy så han fräste åt oss. Det måste nästan vara hans stuga det där när ingen är här för han verkade inte gilla våran vistelse där iaf... Trodde för ett tag att vi skulle bli attackerade. För en jvla fågel alltså....



Neeej nu far vi hem!!!

Väl hemma stannade vi en stund hos mamma. Där fick vi middag och båda barnen badade så hade vi det gjort tills vi kom hem och dem båda slockande i sängen.

MInns jag inte fel så sov Ludde från kl 20.00 igår till 02.30. Ni vet, jag blandar ihop nätterna, kommer inte ihåg hur många gånger man är uppe o ammar och byter blöjor och kläder för dom blir blöta av kiss men den här natten tror jag nästan att jag bara ammade två gånger.

Ludde väger nu 5000 gram, så 1 kg har han gått upp sen han föddes. Han är 56 cm lång...Han följer kurvan bra han till skllnad från Ebbe som alltid låg två under.

JAg fyller på måndag och har redan fått min present av mamma, panel i hallen ska det bli. Jag är så glad.
Syrran sa direkt, jag kan ta pengarna och lägga i ett kuvert här hemma så ni inte gr av med dom på en gång på annat. HAHA

Sen pratade vi även om studiebidraget som man fick när man gick i skolan, och det var ju precis den summan som är nu, 1050. Ganska sjukt att det inte har förändrats något på 10 år. Jaja skit samma.. Jag sa direkt, och herregud, hur klarade man sg på den sket summan en hel månad. Och spara systern johanna svarade, jag la undan hela beloppet varje månad. Haha

Undra vem som är spara och vem som är slösa här...?

Nästa vecka åker vi mot en annan stuga jag och barnen och sen kommer pappa Marko efter på fredagen. Ska bli såå roligt. Jag ska få önska tre rätters middag och frågan är vad jag ska välja, tips??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0