Det är ett sant nöje att känna dig Emma...

En sånn kommentar fick jag häromdagen när jag avslöjade att vi ännu var tveksamma på namnvalet. Du upphör aldrig att förvåna mig... Vad menade hon med det, att JAG skulle vara velig på något sätt? Haha

Vi har haft så många namnval, Nisse, Harry, Pelle, Ludvig och nu sist hade vi Leo. Men innerst inne är han våran lilla Ludde så nu får det bli så, LUDDE. Vad han ska heta i mellannamn har vi inte alls tänkt på, jag vill ju att han ska ha något släktnamn för att bara hitta på något fint namn tycker jag bara är onödigt, då kan han lika bra vara utan.
Ebbe heter efter sin farfar, Martii, så kan man ju diskutera om namnet är speciellt vackert men det har ju ändå en betydelse. MIn morfar som gick bort och aldrig fick träffa sina barnbarnsbarn hette Kurt, och det skulle vara roligt om Ludde hette det tycker ja så det får det nog bli.

Igår var jag och hälsade på Lina, Daniel, Edvin och lilla Julia i Berga. Det var så mysigt så, lilltösen var ju gudomligt tjejig och söt. Jag och Johanna var lite lite avundsjuka på att Lina nu får gå och handla bland tjej avdelningen men våra pojkar kommer vara klädda i coola häftga kill kläder och det är ju oxå väldigt roligt att handla.

Men jag säger som Johanna Rapp, att få en tjej skulle faktiskt vara roligt för tänker mer framåt. När man kan dela intresset för att gå och handla, prata pojkar, se henne gifta sig, få barn. Visserlige kommer jag vara världens lyckligaste mamma när en av mina pojkar gifter sig eller skaffar barn men jag tror ändå på ngt vis att det är lite speciellt när ens dotter upplever såna saker som man själv som tjej alltid gått och drömt om. Låter det konstigt??

Men jag kommer inte skaffa ett barn nr 3 endast för att jag vill ha en tjej utan i så fall är det ju för att jag vill ha ett barn till, så viktigt är det inte för mig. Jag har ju som sagt min lilla Ingrid och Stina och skämma bort. Dom kommer säkert komma till sin häftiga moster/faster om shopping hjälp etc. =)

Vi måste göra lite förändringar här hemma för jag klarar inte av att ha TRE karlar i samma säng varje natt. JAg blir tokig. Ebbes växar säng får växa snabbt så Marko och jag får plats så man kan ligga med honom därinne ist.. Jag tycker det är jätte mysigt att Ebbe sover med oss och det kan han gått få göra men inte hela natten, han måste lära sig att sova i sitt rum, Han har sovit en hel natt EN enda gång sen han föddes. Märkligt va?

Idag var jag och Ludde ut på promenad för första gången, 20 minuter, kände hur jag blev alldelels svettig. Usch jag tycker inte om att svettas alltså. Nu ska jag ta det lite lugnt och sen ska vi svänga förbi Hällsa, pojken behöver en tjock tröja.

Farväl


Kommentarer
Postat av: Jenny

Positivt Emma, positivt menade jag!!! Det är ett sant nöje att känna dig:)

2011-06-22 @ 20:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0