Dunder och brak

Nu är våran andra pojke äntligen här... Kan tyvärr inte skriva ut hans namn för han har inte fått ett utdelat ännu, svårare den här gången. Ebbe kändes liksom helt rätt från första stund. Nu bollar vi mellan några namn så måste känna efter lite.

Förlossningen jag kommer att berätta om kommer bli kort för han kom som sagt med dunder och brak den här filuren.

Började klockan tio i två på natten och då kände jag att jag behövde besöka toaletten men utan resultat. Tog då lite hjälpmedel eftersom jag anad misstanke men det hjälpte heller inte. Ställde mig i duschen och värkarna kom så himla snabbt på en gång, säkert var tredje minut och höll i 30 sekunder. Och det gjorde fruktansvärt ont från första stund annars brukar man ju få som små förvarningsvärkar. =)

Jag sa till Marko, nej du får nog skjutsa Ebbe till dina föräldrar på en gång för man vet aldrig. Han började klä på Ebbe och jag kände hur det bara kom oftare och oftare och värken höll på säkert en minut nu Ringde till förlossningen och hon sa, håll ut så länge du kan så kommer du in sen. Vi åkte direkt efter jag la på luren. Iväg med Ebbe och på vägen dit kände jag bara att nu kommer han komma. Varje gupp på vägen kändes som man skulle dö. Vi kom till förlossningen 03.10 och då var jag redan öppen 10 cm. Jag skrek epidural men det visste jag ju själv att det var ju helt uteslutet så lustgasen fick jag. Började krysta på en gång då jag kom in och han är född 03.38. Så två timmar efter första värk så var han här. Kan inte fatta att det är sant Nog för att jag tyckte det var underbart efteråt att allt gick så fort men fy fader amalia vad ont det gjorde. Jag fattar inte hur man som människa kan tåla en sådan grym smärta som man har, för tro mig, det gjorde fruktansvärt ont. Och jag hade ju inte heller någon bedövning så det var ju värre den här gången säger ja. Men så fot huvudet var ute så  kände ja, nej nu ska den här ungen ut och jag tog i för kung och fosterland och när jag kände att hela kroppen liksom bara flöt ut så kände jag mig fri. Haha....

4024 gram och 52 cm. Ebbe vägde 3560 och var 49 cm lång.

Han är en väldigt snäll pojke en så länge och äter och sover bra. Nu kommer massa bilder istället, enjoy.



Denna underbara fikat man får efteråt alltså... Finns inget som går upp emot den, ja frutom det lilla livet man har vid bena då. =)



En sån underbar bild på mina två fina pojkar... Ebbe var så glad och ville pussas och kramas hela tiden. Älskade pojke. Men ett tag där sa han, "stina stina" (syrrans bebis)... Haha



Detta tog lite tid att ladda upp bilder så fler kommer senare... NU ska jag springa till fikat, jag är där minst fem gånger om dagen och tar en varm kopp choklad. Den är för underbart god alltså med skorpor till. Så inatt ska jag njuta av min lugna och egna tid fastän jag saknar min Ebbe mycket så känner jag att jag behöver det. Ebbe kommer på em en stund och träffar sin lillebror. Imorgon är det verkligheten som tvåbarns mamma som börjar.

Super duper grattis till mina vänner Lina och Daniel som fick sin Julia samma natt som vi fick.

Kommentarer
Postat av: Madde

Massa grattis Emma !! Vad fin han är !! O skönt att de gick undan den här gången :)

2011-06-15 @ 11:37:30
URL: http://madeleine-linevlik.blogspot.com
Postat av: Elin Hellmin

Stort grattis till lilla killen! Kram Elin

2011-06-15 @ 13:58:18
Postat av: Karolina, jonathan och rasmus

Ett stort grattis från oss, syns att han är en Linde tycker jag!

2011-06-15 @ 14:36:59
Postat av: ann

Ett stort grattis till lillebror!!!!

2011-06-15 @ 15:31:19
URL: http://annottosson.blogspot.com/
Postat av: Lina

tänk att du var där samtidigt :) Hahaha :) Helt otroligt! Att både du och jag, Lilleman och Julia fyller på samma datum och är födda samma år :)

2011-06-15 @ 15:48:33
Postat av: annaru

haha du är så jävla rolig när du berättar, vad skönt att det gick så fort =) jätte söta pojkar! puss

2011-06-15 @ 17:46:09
URL: http://annaru.blogg.se/
Postat av: Evve

:) grattis igen :)

2011-06-15 @ 19:18:34
Postat av: Linnea

Åh, de sötaste pojkarna som finns på denna jord! Ska bli så myspysigt att få hålla den lille korven i helgen:) Massa kärlek till er alla!!!! /Världens stoltaste moster

2011-06-15 @ 21:45:37
Postat av: Linnea

Nu blir det väl till å byta namn på bloggen oxå eller? :)

2011-06-15 @ 21:46:55
Postat av: Elin

Grattis igen! Skönt att det gick fort, jag födde också utan bedövning så jag lider med dig! Kram

2011-06-16 @ 22:20:15
URL: http://nook.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0