Ebbe

Min älskade skruttunge var så himla ledsen igår. Jag låg inne i sovrummet och ammade igår kväll så kommer han in och grinar som jag aldrig har sett han grina förut. Han var såå ledsen. Så puttade han på ludde och pekade mot dörren och skrek Ebbe ebbe ebbe. Usch vad jag tyckte det var jobbigt. Jag grinade hela kvällen och halva natten tror ja...Marko föröskte trösta mig med att säga att ebbe tycker så mycket om mig, det är därför an är ledsen. =)

Men morgon därpå var allt bra igen, han är ändå så att han springer in och vill kolla och säger hej hej hej och tar han i handen och vill gärna ligga bredvid och gosa med honom. Men han blir så exalterad att armar och ben flyger överallt så man lär verkigen passa hela tiden. Sen får han sina anfall och helt  plötsligt slår han till Ludde i ansiktet. Man hinner inte på ibland för jag vill ändå ge han lite frihet att känna att han faktiskt får gosa med sin lillebror och att man inte hela tiden nej nej nej för då blir det ju helt fel.

Han har blivit lite mer pappig nu vilket jag tycker är bra för annars hade det varit ännu värre för mig om han hela tiden vill vara hos mig.



När man blir arg på Ebbe ibland så ställer han sig med armarna såhär på kinderna för han vet att vi alltid tycker han är så söt när han gör så. Haha



Ebbe har börjat kolla på pippi. Han säger pippi hela dagarna, åå vad jag har längtat efter att mina barn ska tycka om astrid lindgren filmerna men man kan ju sätta sin gräns, den här filmen, på rymmen, stod på hela dagen igår.



Ute på stan med nya vagnen, funkar bra. Har dock inte testat att bära upp den själv..



Morfar och Ludde



Baddags för lilleman, ååå så han njöt



Sen såg ju ebbe att man unde bada i baljan i tvättstugan så självklart var det hans tur sen







Som ni ser får man passa upp lite....Men nog är dom gosiga ihop allt =)




Kommentarer
Postat av: Johanna

På badbilden är lilleman faktiskt ganska lik kusinen sin. Är väl munnen antar jag.

2011-06-21 @ 17:26:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0