Ikea...

Aldrig att jag åker med två barn till Ikea en söndag så rean precis har startat. O fy fader vad stressad jag kände mig ett tag där. Ludde hade precis ammat innan vi åkte och han hade varit vaken en timme så jag trodde ju absolut att pojken skulle somna gott medan vi gick och strosade. Men inte då.. Ebbe var både högt och lågt, var han hos mig skrek han pappa pch var han hos Marko ville han tillbaka till mig. Han skulle sitta i vagnen, sen skulle han gå, se skulle han bli buren sen skulle han springa. Ludde ville inte sova så jag fick sätta mej i en fåtölj vid barnavdelningingen och amma medan Ebbe lekte. (så får man väl göra)  =)

Ludde blev inte nöjd så vi gick till fiket fick han amma lite till och vi njöt av en kopp kaffe och en glass. Efter det skulle han väl ändå somna men inte då... Jag tycker ju som med Ebbe att det är så skönt att ligga och amma och det gör jag mer än gärna när jag bara är hemma, men har jag besök och så så sitter jag ju upp men jag märker även på Ludde att han äter bäst liggandes. Det är ju självklart för att vi nästan jämt ligger ner. Neeej man kanske skulle ta och vänja han vid sittandes.. Haha

Som sagt, aldrig mer Ikea med två barn.

Vi åkte dit och köpte det vi skulle pch sen åkte ju lite mer ner i påsen såklart. Två vita påslakan med röda små blommor, 100 kr för båda. Det är ju kap??
Såna små handdukar som man bara måste ha när man har små bebisar hemma, dom är så bra. Och sen köpte jag äntligen min rosa kuddfordral som jag velat ha ett tag men de blev inte så bra som jag ahde tänkt mej i vardagrummet så dom kanske hamnar i sängen sen.


En bänk med skohylla. Då kan man sitta ner och klä på barnen i hallen istället för att sita på golvet. Sen kan man lägga några fina kuddar på eller kanske en ull pläd eller så.. =)
Nästa köp blir en ny hatthylla så ska jag ha fyra vita korgar, en var, som jag ska hänga hjärtan på och skriva namnen på. Jag längtar till jag får göra om hallen sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0