Namn på bloggen...

Folk har sagt åt mig att ändra blogg nu när Ludde kommit till världen men jag känner att jag orkar inte hålla på och ändra adress. Det blir ju skit drygt. Så emmaochebbe betyder egentligen emmaoebbeoludde. =)

Idag är jag och Ludde helt själva, Marko passar på att fiska och Ebbe går sin sista dag på dagis sen ska han vara ledig i två månader. Nästa vecka ska vi föröska komma iväg på lite camping, blir inte alls långt. Om Anna Micke o Maja beslutar sig för att komma med blir det östa annars vet vi inte men iväg ska vi. Ni som känner mig vet att jag blir så rastlös hemma och när jag har semester vill jag gärna bort. Vill inte vara hemma för då känner jag ingen ro i kroppen.. Tän vad mysigt att komma iväg och grilla och bada och spela kort på kvällen. Tror defenitivt det gynnar Ebbe för han kommer tycka det är jätte roligt, det vet jag ist för att bara vara här hemma och tråkka. =)
Inatt sov Ebbe i sin säng till kl 03.00 sen hörde jag hans steg mot sovrummet vårat. Marko sov på soffan så han hör ju och ser ju ingenting så Ebbe hann ju komma in till oss och då vill man ju inte gå tillbaka med honom till hans rum, jag tycker det känns elakt på nå vis så jag låg i mitten och hade båda barnen bredvis mig men det blir trångt alltså. Inatt ska Marko sova inne hos Ebbe i samma säng. Vilka bekymmer man har som föärldrar alltså.

Bvc igår, Ludde hade gått upp 300 gram på en vecka och det tyckte hon såg bra ut.
Ebbe hade gått upp 1 kg på tre månader och längden låg på 4 cm plus. Det var ju bra men jag tycker ändå han kunde äta upp sig lite men hon på bvc tyckte inte han såg smal ut eller så utan väldigt pigg och frisk. =)


Jag fyller ju år snart och av Marko har jag önskat mig mattor, kul va. =)
En till sovrummet och en till hallen. Haha

Jag längtar efter mina paket jag har beställt för det är paket jag ska ge bort till nytillskotten respektive syskon. Jag är såååå nyfiken. =) Ilona kom hem nu.

Nu kommer lite bilder...



Alltså, det här är hans nya knep. Han skriker pippi pippi och jag säger, nej inge pippi. Så ställer han sig såhär. Man kan ju inte annat än skratta...



Eric en kompis kommer förbi och leker. Men nu är det mycket "min min min" och "ebbe" "ebbe"....



Jag vill oxå ligga...



Allt som är Luddes är såklart väldigt spännande...



Fina byxor som vi fått låna av Stina, syster har sytt.



På väg mot Berga. Där träffade vi ju Julia men lägger ut bilder efter godkännande. =)



Vi fick en jätte söt skallra av Vilmer och Hannes till Ludde.. Barbapappa =)

Hörrni, det är inte direkt semester väder ute. Man blir ju inte så pepp heller. Men en hemma dag som jag ska ha så beymrar jag mig inte just nu men imorgon. Vi ska till Markos kompis och man får barra vara ute, eller ja, sitta i ett party tält och hur kul är det med Ludde och Ebbe om det regnar såhär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0