dagen skön...

idag har jag haft en sån där underbar dag. Efter barnmorske besöket som gick bra, hon kollade ultraljud tom för att vara säker på att det var huvudet som låg neråt men det var allt man såg dessvärre. Hade ju varit roligt att se rörelser och lite annat som på det första men en sån apparat hade hon tyvärr inte.

Sen gick jag på stan och kollade runt lite. Jag fick med mig hem ett par järmtabletter och hälspricke lotion iaf frn apoteket. Det är inte klokt så mina hälar ser ut, har en jätte djup spricka (kul att veta va) som gör så ont när man går. Fyttirackarn.

Sen köpte jag en liten present till min lille syster som har fyllt 24 år. Ska bli skoj att träffa henne på måndag för hon har ju varit iväg till kos och blandat drinkar men en månad räckte visst, hon ansåg sig själv som rätt gammal i det sammanhanget, och då menar jag inte yrket utan stället. Sen fick jag även med mig en tunika hem från myrorna som jag fick ner från 60 kr till 30 kr. Det var ju för fan sömmar som lossnat här och där. Man får ju inte vara dum. Haha, ni som inte känner mig så väl tror väl säkert jag är världens snålaste människa men det är dock fel. Jag är bara inte dum som inte försöker. Sen fick jag med mig hem ett par svarta mjukis byxor men dom är dock helt nya. =)

Sen gick jag och satt mig helt själv och åt lunch. SÅ jävla härligt det är. Jag har ju som sagt skrivit att jag aldrig skulle ha gjort det för några år sen men det är så skönt och avkopplande att sitta själv.

Sen ringde försäkringskassan och tro mig, det lönar sig att spela dum och sända personliga brev för min sgi kommer jag att behålla. Men dom är bra jobbiga med papper hit och dit. Tror jag ringde tre gånger till dom idag för dem ska ha årsinkomster till höger och vänster. Var tvungen att ringa arbetsgivaren och lönekontoret, pust. Men nu är det gjort och jag hoppas jag inte behöver hålla på längre.

Jag och Ebbe har varit ute idag i två timmar efter dagen sen när Marko kom hem åkte dom iväg till mommo och vari och lekte med kusinen Elliott så jag har varit helt ensamn i två timmar nu. Det är för jvla skönt alltså. Har tagit mig en lång dusch med rakningen, plockning av ögonbryn, skrubb och inpackning. Nu sitter jag i soffan med lotion på hälarna och ska snart måla naglarna. Livet är bra härligt. Men dessförinnan hann jag även med undan plockning av ALL tvätt. Haha....

Ännu ett långt inlägg utan bild, jag vet, as tråkigt men det kommer många bilder efter helgen för då är det fullspäckat på scheman. ME LIKE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0