Kryssning och jul

Då har man kommit hem efter ännu en tur på havet. Mot Helsingfors och vi åkte i storm dit och i storm hem men det var inget jag märkte ngt av eller så. KOllar aldrig väder när jag ska ut på havs men det gjorde däremot Sari, Markos syster, och hon var så nervös. Det var nästan så att hon tänkte avboka men vi fick med henne till slut. =)

Den här resan gick oxå bra, barnen var nöjda, lekte, fick äta gott och föräldrarna slapp tänka på alla måsten. Kan inte bli bättre att åka iväg så här ibland för att bara umgås, im loving it. Väl i Helsingfors så kände jag avs tormen, det regnade och var kallt men ut gick vi. Tillbaka till båten kom jag och jag hade med mig en vinterjacka från Monki. Jag var ute efter en svart och en svart köpte jag för halva priset. MArko köpte en Soumi tröja för 600 kr som han ska ha på sig när Finland spelar matcher, hur onödigt är inte det?? Men jag fick jackan så jag fick hålla truten och spela med att den var ett kap.

Jag tar så dåligt med bilder nu men jag har verkligen inte tid längre. Stackars Ludde säger ja, Ebbe har massor med bilder. Annars åt vi julbord vilket kunde vara vilken buffe som helst, fick ingen julkänsla för fem öre. Men räkorna och den gravade laxen var som alltid väldigt gott.



Lillebror väldigt lik Storebror när han var liten..



Sitter vi och kollar på uppträdandet på båten. Vi gick och la oss 21.00 första kvällen och 22.00 andra. Jag vetm pensinärsvarning men jag är helt slut på kvällarna... Speciellt när man åker iväg sådär och jag tycler det ser så fult ut att ha barn med sig ute på båtarna sent på kvällarna så jag gick glädjeligen och la mig.





Kusinen Eliott har spiderman så självklart får Ebbe ärva hans maskerad klädslar när dem blitt för små...

När jag kom hem ville jag göra lite julfint och jag får inte gläömma bort detta till nästa år, jag tycker inte det är fint med röda julstjärnor i mitt fönster så jag ska inte köpa det nästa år. PUNKT. Så här gjorde jag förra året oxå, köpte och sen ångrade jag mig. Måste handka murgröna istället men det atar jag efter jul. Kan inte hålla på o handla heal tiden för att sedan ångra mig. NU väntar jag med inköpen tills vi har tapetserat om.
Men jag pysslade lite iaf..



HAr lite hyacinter lite här och var, ska göra ens tor grupp men lite närmare jul med lite mossa under och ställa hyacinterna ovanpå i en silvrig "skål". God Jul ljusstaken har jag gjort när jag gick på trä slöjd när jag var liten.. Fin va?



MIna fina hjärtkrans som jag fixade ihop hemma hos Malin när vi hade pysselkväll



Denna byrå har haft många olika saker på sig under denna dag, det ser dock inte ut såhär sopm resultat men ville visa min nya spegel... =)

Fina julkalendrar...




Den nedersta kanske man ska föröska ge sig på att göra själv, men inte i år... NU är det bra med pyssel och doning, läste i en tidning att man ska njuta av julen, inte stressa för mycket. =)

Tänker på då jag har det lugn och skönt hur bra man har det egentligen. Usch MArko berättade att han hade läst i tidningen att en treåring hade dött på grund av att pappan straffade honom genom att lägga honom i tvättmaskinen för han hade varit dum på dagis. Vad är det för människor. Neeej usch när små barn far illa alltså. Dom kan ju inte göra ngt motstånd. DOM är ju så beronende av kärlek och sina föräldrar. Jag blir ledsen så fort jag tänker på att barn blir utsatta för våld. Tycker det är vidrigt. JAg funderar stark om man ska när man blir lite äldre och barnen blivit lite äldre att ta hand om ett barn eller så varannan helg om dom kommer från familjer som behöver avlastning eller om dom inte har det så bra hemma alls... Tänk vilken tjänst man gör det barnet och vilken lycka man själv kommer att känna av att se det barnet vara lycklig. Undra vad det är för regler för sådant om man vill bli det, finns ju så mkt regler för allt nu för tiden, ibland är det nästan lite överdrivet när allt man vill är att bara hjälpa till.

Julafton snart här och jag har bara julklapp till två kvar. Blev få klappar i år med tanke på att vi bestämt med båda våra familjer att vi inte ska handla till avrandra. Rätt skönt faktiskt, då kan man handla desto mer på rean. Eller kanske spara undan till Rom resan.. Undra om jag kommer ha nå slantar tills dess... Återstår att se.

Neej hej


Kommentarer
Postat av: FotografOlivia

Missa inte min julkalender på bloggen med finfina priser!

2011-12-02 @ 19:09:15
URL: http://oliviasphotolife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0