Tiden flyger..

Hejsan alla bloggläsare...

Ni undrar säkert vad jag har haft för mig, har ju inte varit inne på ett tag. Jag vet att några saknat mig iaf.. Hihi

I helgen åkte iaf vi alla fyra på en kryssning till Helsingfors. Det var roligt må ni tro. Så skönt att lämna hemmet för några dagar. Turen gick över förväntan faktiskt. Var mest orolig för natten eftersom båda vaknar så ofta men det funkade bra även där. Sen gick vi av i Helsingfors och gick på stockman. Det är väl ungefär som NK och det var priser som NK oxå så tro det eller ej, vi köpte inte en pinal i den staden. Lite små snål blir jag allt sådär. Men väl på båten tyckte jag att jag fötjänade ett armband och då köpte jag det. =)

Det var ocå det enda vi köpte på denna tur, men vi åt för 2000 kr. Det är ju banne mig inte klokt att man äter upp så mkt pengar på bara två dagar. SÅ kommer man likaväl hem och klagar över att man har hängmage. Neeej fyy fan vad dålig jag är. NU har vi godis, fika, chips och fetmat förbud i tre veckor för om tre veckor åker vi igen på kryssning och då vankas det julbord. Då blir det inge förbud här inte för julbord och julgodis, det ska jag ha.
(vi blir bjudna av M föräldrar)

Har jag sagt det fööresten, jag och två av mina tjejkompisar har bokat tjej semester, tre dagar i Rom. Åååå vad jag längtar... Ska bli så skönt och roligt att åka iväg bara tjejer och umgås och äta.. =)

ja, vad har hänt här hemma då sen sist. Tapeter till fondvägg hämtade jag hem så fort jag fick den idén och dom åkte tillbaka lika fort. Neej nu ska jag inte ha tapet.

NU längtar jag efter julpyssel och sånt ståhej... Det blir på lördag med åter mina tjejvänner och en o annan småpojke kommer väl att följa med antar jhag efetrsom det är fler än jag som har en följa john där hemma. Visserligen mysigt att amma och allt det där men nog är det skönare att inte göra det...

Häromdagen satt jag och rensade ur alla barn kläder, vad jag ska spara och sälja. Det blev så mkt i sparhögen för jag blev så ledsen när jag insåg att jag eventuellt aldrig kommer att ha användining för dessa kläder. Det var ju kläder som Ebbe hade haft när han var liten och nu även Ludde. Ska något annat barn ha dom kläderna och smutsa ner de med katrinplommonpure och inte bry sig det minsta att det blir smutsigt. Neeheee, kommer inte på fråga, dom spars. Antingen får jag ett till barn om några år eller så tvingar jag på mina barnbarn det. SÅ det så.

neeeej jag ska rensa lite i min alådor igen för lite loppis till våren och det är ju perfekt nu när det snart ska julstädas. Bilder kommer i nästa inlägg, var så säker.


Kommentarer
Postat av: Frida - Mamma till två prinsar <3

hhahaha emma du är rolig! PUSS KOMMER INTE PÅ FRÅGA, sötnos=)

2011-11-14 @ 20:58:23
URL: http://missfeurda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0