Torsdag...

Tjaba tjena hallå...

VArje gång jag sätter mig och ska blogga så har jag alltid ngt jag vill berätta speciellt eller visa upp några bilder men idag har jagnog inget speciellt i åtanken direkt. Har bara lite tid över och då satt jag mig här. Inte klokt egentligen när man kan sitta med en varm kopp te fram teven och slappa av... Denna datamani man har och ska kolla alla bloggar hela tiden. Vad var det för ngt man kunde fixa så man får mejl varje gång en bloggare jag vill läsa har gjort ett nytt inlägg så man slipper kolla deras sida varje dag??

Har varit i Sala idag hela dagen för idag är det nämligen Ebbe och VAri dagen. Då är Ebbe hos sin farfar på em och då passar jag på att åka lite längre turer, oftast till Sala. Alla vänner bor nästan där och all släkt, man skulle kanske ta och flytta tillbaka. Synd abra att det är så jädra svårt att få jobb där. Ska man ha nån chans att få fast känns det ju som att man måste stanna kvar på det jobb man har idag för att fortast få det. SÅ man kan börja spara till det där jval huset ngn gång. I den härtakten har vi inte ens råd med ett litet skjul ute i kohagen hemma hos Bergafolket.

I måndags ringde dagis och undrade om Ebbe kunde gå på dagis ons - fre ist för tis . ons efetrsom en i peesonalen skulle vara tvungen att vabba på tisdagen. Okej tänkte jag, detg år ävl bra. Sen när jag kommer på onsdagen stod det på tavan att dom hade haft utflykt och gått til skogen. Vad är det för larv? Har man brist på personal att man tom ringer och frågar om en unge kan stanna hemma så drar man väl för sjutton inte till ngn skog. Neeej då blev jag irrriterad, Ebbe älskar att vara i skogen och det vet dom om. Det tyckte jag var väldigt fult gjort men jag sa inget.

SOm föräldraledig har man ju rätt til 15 H i veckan. Vi har kommit överrens om att han ska gå 9-14 tisdag - tors. Vet ngn om man har rätt att ngn gång byta dagar och kanske ha ha en fredag ist för en tisdag om det händer ngt hemma som jag vill att han ska vara hemma på eller får man skylla sig lite själv då om man väljer att ha han hemma? Finns det nå regler för sådant? MAn har ju rätt till 15 h och om man byter dag ngn gång ibland kan ju inte spela ngn roll..

Man kanske inte ska avslöja allt om sina barn på en blogg då jag inte har en aning om vilka som läser men det här var så roligt. Han har aldrig gått på toaletten för ut utan bara pottan och idag sprang ahn till mig och sa, toa toa.. då satt jag hionom på toaletten och han gjorde stor A.. Hahaha... Gullungen... Han börjar bli så stor men ändå inte. Jag vill ha han såhär fast lite lugnare kanske för resten av livet. =)

KOllad epå kalal fakta igår om en mamma som förlorade sin 10 veckor gamla son i en bilolycka, jag höll på och grina ihjäl mig. jag blir så könsligt nu för tiden över sådant. HAde Ludde bredvid mig och jag var tvungen att krama om honom hårt och pussa på honom... Usch om man skulle förlora sina barn alltså...
JAg är redan inställd på att ha en till. Sen är det bra för min del... Det enda jag oroar mig över är om man ska kunna ge sina barn inte allt dom vill men det mesta. Det är det enda jag tänker på... KOmmer fårn ens tor familj och jag vill att mina barn ska ha fler än ett syskon och oxå få ens tor och lyckligt familj. HAha...

Jaja, vi får se hur det blir med den biten.
Nu ska jag gå o sussa tror ja, en stor dag imorgon, jag ska välja vilka färger jag ska ha på mina julblommor och det kommer ta tid i affären. Jag avslöjar nästa avsnitt vad detblev.


Hej hopp

Kommentarer
Postat av: annaru

jäklar vilken big day, vad blevdet för färg på blommorna? ;)

2011-11-24 @ 21:58:38
URL: http://annaru.devote.se
Postat av: Elin

Skaffa bloglovin, då går du bara in på den sidan och så får du upp dom som gjort nya inlägg! Vet inte om man kan få till malien också! Så behöver du inte gå in på min som uppdateras så sällan i onödan ;) Kram

2011-11-25 @ 16:54:48
URL: http://nook.webblogg.se/
Postat av: Elin

Annars skaffar jag bloglovin åt dig! :)

2011-11-26 @ 14:49:15
URL: http://nook.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0