Höst - renovering

Har jag föressten sagt att jag är mycket för färg nu. Jag har gått från att bara tyckt om vitt till att få lite färg i min tillvaro. Jag älskar egentligen färger, det gör en jätte glad men jag har svårt att hitta färger som passar mig och i mitt hem.

Men det är ngt i vardagrsummet som alltid har stört mig och det kanske är för att det inte sitter uppe ngn grön mönstrad tapet bakom soffan helt enkelt. =) Var ngn som sa att dom tyckte synd om marko här hemma men jag gör ju bara så vi har saker att göra hela tiden, tänk vad tråkigt livet skulle vara om man bara satt på en stol hela dagarna.



Den längst ner till vänster tycker jag ser fin ut. Men jag trot boråstapeter har en som jag gillar, visst får man ta hem prover och titta. Man vill ju absolut inte göra ngt förhastat. =)

Sen ska det målas vitt i köket, den del som jag var inne på att tapetsera men nu när det kommer in färg i vradagsrummet kan ju köket får vara vitt. =)

Sen denna jädra hall som jag så gärna vill göra om men som det inte finns pengar till. Pärslpont i början av hallen har vi sagt nu och sen hyllplan med korgar och resten av hallen kanske få bli med ngn tapet med tanke på att hela hallen består av vita dörrar. Tjatar jag igen?? Äsch, det får ni ta.

Jag bloggar idag så det står härliga till, Ludde ligger o snarkar han. Jag har lärt han att somna två dagar i sträck i hans säng med den här mobilen på slagen. Han skriker kanske en minut eller två men jag sitter hos honom hela tiden o sen slocknar han. Tänk om det vore så väl på natten att han kunde somna om själv.

Men jag sa till marko, undra varför man hela tiden ska ha så bråttom med allt. Man tänker, åå vad skönt att sluta amma för då kan jag komma bort nån timme här eller där men det kommer ju jag kunna göra sen, sen när amningtisen är över på rirkigt. Neeej man ska njuta av bebistiden och gosa och mysa för tänk vad fort tiden går dert är ju det enda föärldrar till småbarn tjatar om, att det gårt så fort men det kanske är föräldrarna som har detf ör bråttom ibland oxå. Gud vad jag lät smart...

Tänk att jag sitter hellre och googlar och kollar inredning än att slappa vid soffan nu för tiden. Kanske för att jag inte trivs i rummet.. haha.

Sen är det ju snart jul oxå och då måste det inhandlas grejer till det. Hmmm...

Kommentarer
Postat av: Johanna

Skönt att du kommit igång med bloggandet igen! Har saknat er. :)

2011-10-27 @ 10:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0