Lugna dagar...

Måndagar framöver är ju Marko ledig och det har vi sagt ska vi en familjedag. Vi ska åka och bada och jag ska simma och bli smal.. Haha

Sen går ju Ebbe på dagis tis-tors mellan 09-14 och då orkar jag för det mesta inte göra ett skit. Vi har mest varit hemma jag o Ludde, så skönt. Det är så bra för Ludde och Ebbe går upp samtidigt, runt 06 varjemorgon, sen går vi till dagis vid nio och då somnar Ludde på vägen dit och sover till typ 11-12. Sen är han vaken till 14 och somnar när jag går och hämtar. Då passar jag och Ebbe på att leka ute om vädret tillåter. Tycker det är lite drygt att vara ute själv med båda när Ludde är vaken. Speciellt i detta väder, blåsten och regnen. Usch det går så fort tiden man är mammaledig. Jag vill bara vara hemma resten av livet. =)

Jag tycker det är så spännande och se vad dessa små varelserna kommer att utvecklas till. Hur dom kommer att se ut, vilka tjejer som kommer att gilla, vad som kommer jobba med etc. Som jag känner nu vill jag verkligen ha ett till barn. MEN, den dagen blir när jag har fast jobb och ett hus som vi känner att vi vill bo i. Orkar inte hålla på och flytta mer än en gång till och då ska det bli till ett hus/radhus.

Man måste ju ha råd att ha barn oxå, jag vill kunna ge dom det som behövs. Nu tänker inte jag på dyra kläder, dyra leksaker, datorer och låga resor för det klarar sig barn utan. Så mycket prat om att man vill ha råd att resa etc. Men jag och Marko reste inte spec mycket innan vi fick barn och vi har ju klarat oss bra utan det. Både jag och Marko är uppväxta med camping på sommrarna och sen åka till sälen på vintrarna. Det går lika bra att resa runt i sverige. Vad är viktigaste, att man spenderar en vecka i ett dyrt land eller att man gör små trippar lite runt i kring Sverge. Haha... Jag är en Svensson. Hoppas vi hittar det perfekta boendet för oss om några år bara..=)

NU kommerlitebilder på  mina kära..





Ebbe vill gosa med vilmer oxå hemma hos Järns..



Det vill Jonathan oxå..





Igår var det ju super fint väder på em.. DÅ satt vi ute och åt mellis och lekte lite..



Vi hade en gammal tegelplatta från det som var innan altanen och det var rätt bra att vi spart den för den kan man ha till att rita på...



Svårt att knäppa bilder på sig själv...

Idag blir det detsamma som igår, en hemma dag.

Nu vaknar Ludde hör jag... Hej

Kommentarer
Postat av: Ilona

Søtnosar. Saknar er

2011-09-16 @ 16:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0